شرکت پورشه در نمایشگاه خودروی مونیخ از قدرتمندترین مدل تولیدی تاریخ سری 911 با نام 911 توربو اس رونمایی کرد.
به گزارش تکناک، این خودرو با بهرهگیری از پیشرانه Twin-Turbo T-Hybrid و مجموعهای از فناوریهای پیشرفته، استانداردهای تازهای در میان خودروهای اسپرت جهان ایجاد کرده است.911 توربو اس جدید به پیشرانهای مجهز است که توان سیستمی 523 کیلووات معادل 711 اسببخار و گشتاور چشمگیر 800 نیوتنمتر تولید میکند.
این اعداد نشان میدهند که با یکی از سریعترین و پرقدرتترین خودروهای جادهای تاریخ پورشه مواجه هستیم. شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت تنها 2.5 ثانیه زمان میبرد و خودرو در 8.4 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت میرسد. نهایت سرعت نیز به 322 کیلومتر بر ساعت میرسد. این سطح از عملکرد به لطف دو توربوشارژر برقی (eTurbo) و باتری بسیار سبک 1.9 کیلوواتساعتی امکانپذیر شده، که پاسخدهی موتور و کارایی آن را نسبت به نسل قبل به شکل محسوسی افزایش داده است.
با وجود اضافه شدن قطعات سامانه هیبریدی، وزن پورشه 911 توربو اس تنها 85 کیلوگرم نسبت به نسل قبلی افزایش یافته، که تأثیری منفی بر دینامیک رانندگی نداشته است. حتی بالعکس، خودرو موفق شد رکورد چشمگیری در پیست نوربرگرینگ ثبت کند. زمان 7 دقیقه و 3.92 ثانیه که حدود 14 ثانیه سریعتر از نسل پیشین است، گواهی بر پیشرفتهای اساسی در شاسی، سیستم تعلیق و آیرودینامیک این مدل است. یورگ برگمایستر، سفیر برند پورشه، درباره این تجربه گفت: «افزایش وزن اصلاً محسوس نیست؛ خودرو چابکتر، چسبندهتر و در تمام بخشهای پیست سریعتر از گذشته عمل میکند.»
ترمزها و تایرها نیز دستخوش تغییرات اساسی شدهاند. تایرهای نسل جدید، چسبندگی خشک بیشتری ایجاد میکنند، در حالی که عملکرد مطلوب در شرایط خیس نیز حفظ شده است. محور عقب اکنون با تایرهای 325/30 ZR 21 تجهیز شده است و در محور جلو تایرهای 255/35 ZR 20 قرار دارند. سیستم استاندارد ترمز سرامیکی کامپوزیت پورشه (PCCB) با دیسکهای بزرگتر (420 میلیمتر جلو و 410 میلیمتر عقب) نصب شده است، که این خودرو را به مجهزترین مدل دودر پورشه از نظر قدرت ترمزگیری تبدیل میکند.
آیرودینامیک فعال نقش مهمی در کارایی پورشه 911 توربو اس دارد. دریچههای خنککننده عمودی در جلو، دیفیوزر فعال و اسپویلر متحرک جلو در کنار بال عقب جمعشونده، جریان هوا را بهینه میکنند و مقاومت هوا را تا 10 درصد کاهش میدهند. این سیستم حتی در شرایط بارانی با بستن دیفیوزرها از پاشش آب روی دیسکهای ترمز جلوگیری میکند و ایمنی بیشتری فراهم میآورد.
شاسی جدید نیز نقطه قوت دیگر این مدل است. سیستم Porsche Dynamic Chassis Control به طور استاندارد نصب شده است و با کنترل الکتروهیدرولیکی، غلتش بدنه در پیچها را کاهش میدهد و پایداری و چابکی خودرو را بهبود میبخشد. در کنار آن، امکان نصب سیستم بالابر محور جلو نیز وجود دارد، که برای استفاده روزمره بسیار کاربردی است.
ظاهر پورشه 911 توربو اس نیز کاملاً انحصاری طراحی شده است. رنگ ویژه Turbonite در جزئیات بیرونی و داخلی به چشم میخورد و رینگهای قفل مرکزی جدید، خروجیهای اگزوز تیتانیومی و دریچههای بزرگتر در سپر عقب، هویتی متمایز به این مدل بخشیدهاند. در کابین، استفاده از تریم فیبرکربن، تزئینات Neodyme و سقف میکروفیبر سوراخدار، فضای داخلی را لوکستر و اسپرتتر کرده است. این خودرو به صورت استاندارد با چراغهای HD Matrix LED، صندلیهای اسپرت برقی 18 جهته با حافظه، سیستم اگزوز اسپرت تیتانیومی و بسته Sport Chrono عرضه میشود.
علاوه بر این، بخش Exclusive Manufaktur طیف وسیعی از گزینههای شخصیسازی را در اختیار خریداران قرار میدهد؛ از انتخاب بیش از 100 رنگ بدنه و سقف کربنی سبک گرفته تا رینگهای طراحی اختصاصی، چراغهای عقب سفارشی و حتی بازوهای برفپاککن فیبرکربنی که 50 درصد سبکتر از نمونه استاندارد هستند.
همچنین پورشه یک کرونوگراف انحصاری طراحی کرده که جزئیات آن کاملاً با 911 توربو اس هماهنگ است. این ساعت لوکس با بدنه تیتانیومی و موتور مکانیکی WERK 01.200 با گواهی COSC در سوئیس به صورت دستساز تولید میشود و بند چرمی آن از مواد داخلی پورشه ساخته شده است.
این پرچمدار جدید پورشه نهتنها از نظر قدرت و سرعت در جایگاه بیرقیبی قرار دارد، بلکه با ترکیب طراحی منحصربهفرد، تجهیزات پیشرفته و امکانات شخصیسازی گسترده، به کاملترین و پیشرفتهترین مدل تولیدی تاریخ سری 911 تبدیل شده است.