همکاری پورشه و AirConsole قدمی بزرگ در صنعت خودرو است؛ زیرا این مشارکت امکان اجرای بازیهای ویدئویی روی نمایشگر خودرو را فراهم میکند.
به گزارش تکناک، پورشه به جمع خودروسازانی پیوست که سرگرمیهای گیمینگ را وارد کابین خودرو کردهاند. این شرکت آلمانی با همکاری استارتاپ سوئیسی N-Dream و پلتفرم AirConsole، تجربهای تازه از بازی درون خودرو را به کاربران خود ارائه میدهد.
پلتفرم AirConsole که از سال ۲۰۲۳ در دسترس قرار گرفته است، امکان اجرای بازیها روی نمایشگر سیستم سرگرمی خودرو را بدون نیاز به سختافزار اضافه فراهم میکند. این سرویس تاکنون بیش از ۴۰ عنوان بازی با همکاری برندهای مختلف منتشر کرده است و بیشتر روی بازیهای کوتاهمدت و سرگرمکننده در سبکهای مسابقهای، معمایی، مهمانی و ورزشی تمرکز دارد.
پورشه در شروع این همکاری، به مجموعهای منتخب از بازیهای پرطرفدار دسترسی خواهد داشت؛ ازجمله:
- Who Wants to Be a Millionaire از Sony Pictures Television
- Overcooked از Team17
- UNO® Car Party! از Mattel, Inc
به گفته AirConsole، این همکاری کتابخانهای منتخب از بازیهای چندنفره و سرگرمکننده را به محیط سرگرمی پورشه میآورد و امکان تعامل و سرگرمی تازهای برای سرنشینان، چه در حالت توقف و چه در مسیر، ایجاد میکند. کنترل بازیها ازطریق تلفن هوشمند و با اسکن QR کد انجام میشود. این پلتفرم از بازی انفرادی و چندنفره تا ۵ بازیکن پشتیبانی میکند.

به نقل از نئووین، پورشه قابلیتهای ایمنی ویژهای را نیز در نظر گرفته است تا تنها سرنشینان غیرراننده هنگام حرکت خودرو بتوانند بازی کنند. برخلاف برخی خودروسازان که بهدلیل اجازه بازی در حین رانندگی با انتقاد مواجه شدهاند، پورشه از ویژگی «حریم خصوصی نمایشگر» برای جلوگیری از حواسپرتی راننده استفاده خواهد کرد.
گرایش به گیمینگ داخل خودرو اکنون به روندی جهانی در صنعت خودرو تبدیل شده است. پیشتر مرسدسبنز با همکاری Boosteroid امکان اجرای بازیهای پیسی نظیر Fortnite و Sea of Thieves را فراهم کرده بود. برندهای پریمیوم دیگری همچون بیامدبلیو و فولکسواگن و آئودی نیز AirConsole را در مدلهای خود به کار گرفتهاند.
این سرویس در پایان سال جاری ابتدا همراه با پورشه ماکان جدید عرضه خواهد شد و بهتدریج در تمامی بازارهایی که Porsche Connect فعال است (بهجز چین)، در دسترس قرار خواهد گرفت.