شرکت ردمی، زیرمجموعه نامآشنای شیائومی، با معرفی سری جدیدی به نام Turbo خطتولید محصولاتش را گسترش میدهد.
بهگزارش تکناک، ردمی سری جدید گوشیهای Turbo را معرفی کرد. این سری قصد دارد تا بخش گوشیهای میانرده را با اولویتدادن به عملکرد خام با قیمتهای رقابتی بازسازی کند. شیائومی سری Turbo خود را بین خطوط موجود ردمی K و ردمی Note قرار میدهد. درحالیکه سری K همچنان نقش «قاتل پرچمدار» را با ارائه مشخصات برتر ایفا میکند، سری Turbo برای کاربرانی است که بهدنبال عملکرد استثنایی هستند؛ بدون اینکه لزوماً به تمام ویژگیهای پرچمداران تمامعیار نیاز داشته باشند.
درمقابل، سری Redmi Note احتمالاً تمرکزش را بر ویژگیهای متعادل حفظ خواهد کرد که بهطور بالقوه شامل قابلیتهای دوربین قویتر میشود.
اولین عضو از خانواده Turbo گوشی Redmi Turbo 3 است. بهنظر میرسد این گوشی جانشین Redmi Note 13 Turbo است که قبلاً شایعه شده بود و نشاندهنده تغییر در نامگذاری است. جزئیات رسمی هنوز منتشر نشده است؛ اما انتظار میرود Turbo 3 اولویت را بر قدرت پردازش با قیمت مقرونبهصرفهتر قرار دهد. این امر بهطور بالقوه باعث فداشدن برخی از ویژگیهای حرفهای در این فرایند میشود. این استراتژی با فلسفه عملکرد محور سری Turbo همسو است.
معرفی سری Turbo بحثهایی را درباره سردرگمی احتمالی در سبد محصولات شیائومی برانگیخته است. خطتولید گسترده این برند، بهویژه تعداد مدلهای موجود در سری Redmi Note (18 مدل برای سری 11 و 13 مدل برای سری 12)، سبب انتقاد برخی از مصرفکنندگان شده است. درحالیکه تأثیر بلندمدت بر پیچیدگی همچنان نامشخص است، بهنظر میرسد سری Turbo حداقل با جایگزینکردن Redmi Note 13 Turbo موردانتظار با Turbo 3، نامگذاری را ساده میکند.
اینکه Turbo 3 مانند برخی از گوشیهای ردمی قبلی که بهصورت بینالمللی بهعنوان مدلهای Poco عرضه میشوند، با برند پوکو عرضه جهانی خواهد شد یا خیر، هنوز مشخص نیست. اعلامیه این شرکت بازار چین را هدف قرار داده است؛ یعنی جایی که برند Poco در آن حضور ندارد.
ورود سری Turbo نشاندهنده تعهد تلاش ردمی برای پاسخگویی به نیازهای گستردهتر کاربران در بخش میانرده است. خطتولید Turbo با تمرکز بر عملکرد با قیمتهای بالقوه جذابتر، میتواند بازار رقابتی میانرده را تکان دهد.