شرکت رنو کامیون الکتریکی جدید خود را با برد 600 کیلومتر معرفی کرد که به کاهش انتشار کربن در حملونقل مسافت طولانی کمک میکند.
به گزارش تکناک، امروزه رقابت برای ساخت خودروهای الکتریکی با برد بیشتر و قدرت بالاتر شدت گرفته است، چرا که بسیاری از شرکتهای خودروسازی در حال سرمایهگذاری در این فناوری هستند. خودروهای الکتریکی علاوه بر کاهش وابستگی به سوختهای فسیلی، به حفظ محیط زیست کمک میکنند و در راستای اهداف اقلیمی جهان هستند.
در این راستا، شرکت رنو اعلام کرده است که کامیون الکتریکی نیمهباربری جدید مدل 2025 MY E-Tech T میتواند با یک بار شارژ مسافت حدود 600 کیلومتر را طی کند و سفارشات برای این مدل کامیون را آغاز کرده است.
این افزایش برد با استفاده از فناوری جدیدی به نام اکسل الکتریکی امکانپذیر شده است. این سیستم به گروهبندی تمام اجزای انتقال نیرو، شامل موتورهای الکتریکی و جعبهدنده در قسمت عقب کامیون کمک میکند.
این طراحی فضای بیشتری برای نصب باتریهای اضافه ایجاد میکند و در نتیجه برد بیشتری را فراهم میآورد.
کامیون رنو انتقال به حملونقل الکتریکی را سرعت میبخشد
امانوئل دوپرای، معاون ارشد بخش الکترو موبیلیتی در رنو تراکس گفت: «معرفی این کامیون الکتریکی باعث میشود که انتقال به حملونقل الکتریکی، سرعت بگیرد. همچنین برد 600 کیلومتر (375 مایل) با یک بار شارژ، همراه با توسعه زیرساختهای عمومی شارژ تا سال 2026، به ویژه از طریق همکاری با شرکت Milence، عملکردی مشابه فناوری دیزلی را برای مشتریان فراهم میکند.»
کامیون الکتریکی Renault Trucks E-Tech T با برد بیشتر، به افزایش گزینههای الکتریکی شرکت رنو برای حملونقل مسافت طولانی کمک خواهد کرد، بدون اینکه نیاز به تغییر راهحلهای فعلی باشد.
شرکت رنو تراکس به ارائه انواع مختلفی از بردها، پیکربندیها و تجهیزات مطابق با نیازهای خاص ادامه خواهد داد. این شرکت برای کمک به حملکنندگان، ابزارهای شبیهسازی پیشرفتهای ارائه میدهد تا هر کامیون الکتریکی به طور اختصاصی پیکربندی شود.
کامیونهای الکتریکی رنو تراکس تاکنون با 30 میلیون کیلومتر رانندگی، باعث کاهش 29,000 تن دیاکسید کربن شدهاند. با این مدل جدید، رنو تراکس در حال گسترش گزینههای حملونقل پایدار خود است تا از مشتریان خود در انتقال به انرژی پاک پشتیبانی کند.
دوپرای تأکید کرد که این شرکت تنها به دنبال رقابت برای برد بیشتر با یک بار شارژ نیست. باتریهای بزرگ کنونی میتوانند ظرفیت حمل بار را کاهش دهند، هزینههای عملیاتی را افزایش دهند و تأثیرات زیستمحیطی را بیشتر کنند. به طور کلی، کامیونهای الکتریکی از خودروهایی با موتور احتراقی گرانتر هستند.
وی بیان کرد: «ما باید حملونقل کمکربن را بازنگری کنیم، به این معنی که باید الگوهای حملونقل را دوباره بررسی نماییم تا از وسایل نقلیه به بهترین شکل استفاده کنیم و در نتیجه هزینه را کاهش دهیم.»
این شرکت ادعا میکند که از مشتریان خود درخواست کرده است که اندازه باتریها را طبق نیاز واقعی خود تنظیم کنند. این کار در بهینهسازی راهحلها، از جمله استراتژی شارژ، به آنها کمک میکند.
دوپرای تأکید کرد: «این روش به ما این امکان را میدهد که مسافت روزانه بیش از 700 کیلومتر را با کامیونهای الکتریکی رنو تراکس E-Tech T طی کنیم.»