هزینه تعمیر صفحهنمایش گلکسی زد فولد ۷ و گلکسی زد فلیپ ۷ آنقدر زیاد است که شاید به اندازه خرید گوشی جدید خرج روی دستتان بگذارد.
به گزارش تکناک، در روزهای اخیر گزارشهای جدیدی از هزینههای تعمیر گوشیهای تاشو پرچمدار سامسونگ، یعنی گلکسی زد فولد ۷ و گلکسی زد فلیپ ۷ منتشر شده است که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.
درحالیکه قیمت گوشیهای هوشمند بهطور کلی روند صعودی را طی میکند، گوشیهای تاشو مانند گلکسی زد فولد ۷ و گلکسی زد فلیپ ۷ با قیمتهایی نزدیک به ۲,۰۰۰ دلار در صدر این فهرست قرار دارند. این قیمتگذاری خیرهکننده خریداران را بهسمت بررسی راههایی برای محافظت از این سرمایهگذاری سوق داده است؛ از انتخاب قابهای محافظ تا استفاده از خدمات تعمیر و بیمه.
براساس اطلاعاتی که سمموبایل از یکی از تأمینکنندگان اروپایی منتشر کرده است، قیمت قطعات جایگزین این گوشیها بسیار گران است. صفحهنمایش داخلی گلکسی زد فولد ۷ با قیمت ۷۶۱ یورو (حدود ۸۸۵ دلار) فروخته میشود؛ درحالیکه تعویض صفحهنمایش تاشو گلکسی زد فلیپ ۷ حدود ۳۴۲ یورو (معادل تقریبی ۳۹۸ دلار) هزینه دارد. این قیمتها فقط شامل قطعات هستند و هزینه نصب و اجرت تعمیر در آنها لحاظ نشده است.
به نقل از اندروید اتوریتی، اگر کاربران امیدوار بودند که قیمت صفحاتنمایش غیرتاشو منطقیتر باشد، باید ناامید شوند. صفحهنمایش اصلی مدل گلکسی زد فلیپ ۷ حدود ۲۰۷ یورو (۲۴۰ دلار) قیمت دارد؛ اما صفحهنمایش بیرونی گلکسی زد فولد ۷ با قیمتی بالغ بر ۵۲۵ یورو (حدود ۶۱۰ دلار) فروخته میشود؛ مبلغی که با قیمت گوشیهای میانرده برابری میکند.

با درنظرگرفتن این قیمتها، سامسونگ طرحی با عنوان Care Plus برای پوشش هزینههای تعمیر پیشنهاد میدهد. براساس اطلاعات موجود در صفحات پیشسفارش، گلکسی زد فولد ۷ در سطح Tier 4 این طرح و گلکسی زد فلیپ ۷ در سطح Tier 3 قرار میگیرند. هزینه ماهانه استفاده از Care Plus برای گلکسی زد فولد ۷ معادل ۱۳ دلار (۲۵۹ دلار برای دو سال) و برای گلکسی زد فلیپ ۷ ماهانه ۱۰ دلار (یا ۱۶۹ دلار برای دو سال) تعیین شده است. همچنین برای هر بار تعمیر، کاربر باید ۲۹ دلار دیگر پرداخت کند.
سامسونگ سطح بالاتری از Care Plus را نیز ارائه میدهد که شامل پوشش در برابر سرقت و مفقودی است و هزینه جداگانهای برای هر تعمیر دریافت نمیکند؛ اما هزینه کلی آن بیشتر خواهد بود. درمجموع، انتخاب میان پرداخت هزینه مستقیم تعمیرات یا استفاده از خدمات بیمهای مانند Care Plus، تصمیمی شخصی است که بسته به شرایط مالی و میزان ریسکپذیری هر کاربر متفاوت خواهد بود. سامسونگ به خریداران امکان میدهد تا هنگام خرید گوشی یا تا ۶۰ روز پساز آن، در طرح Care Plus ثبتنام کنند.