سامسونگ در حال بررسی خرید واحد لوازم خانگی هیتاچی است تا در بازار ژاپن حضوری قدرتمندتر پیدا و رقابتش را با تولیدکنندگان داخلی تشدید کند.
به گزارش تکناک، سامسونگ الکترونیکس ممکن است در آستانه خرید یکی از رقبای ژاپنی خود در حوزه لوازم خانگی باشد. ارزش این معامله حدود ۶۸۰ میلیون دلار برآورد شده است و میتواند به تقویت جایگاه سامسونگ در بازار ژاپن منجر شود.
براساس گزارش رسانههای کرهای به نقل از روزنامه Nikkei، شرکت ژاپنی هیتاچی در حال بازنگری در اولویتهای تجاری خود است و تمرکز بیشتری بر بخش دیجیتال دارد. در همین زمینه، این شرکت احتمالاً قصد دارد زیرمجموعه لوازم خانگی داخلی خود را بفروشد. گفته میشود که هیتاچی با چند خریدار احتمالی تماس برقرار کرده است که سامسونگ یکی از آنها بوده است.
درحالحاضر، هیتاچی در ژاپن لوازم خانگی ازجمله ماشین لباسشویی و یخچال میفروشد. بااینحال، این محصولات موسوم به «کالای سفید» فاقد درآمدزایی دیجیتال پساز فروش هستند؛ موضوعی که با هدف جدید این شرکت مبنیبر تمرکز بر مدلهای درآمدی مبتنیبر خدمات پساز فروش همخوانی ندارد.
در مقابل، تولیدکنندگان ژاپنی لوازم الکترونیکی خانگی از دهه ۲۰۱۰ تاکنون با مشکلاتی در بازار داخلی مواجه بودهاند؛ چراکه رقبای آسیایی ازجمله شرکتهایی از کره و چین توانستهاند سهم زیادی از بازار را به دست آورند.

به نقل از سمموبایل، درحالحاضر سامسونگ یکی از تولیدکنندگان مطرح و جهانی لوازم خانگی به شمار میرود. درصورت نهاییشدن این قرارداد، غول فناوری کرهای خواهد توانست جای پای خود را در بازار رقابتی ژاپن محکمتر کند. برآوردها نشان میدهد که ارزش این معامله حدود ۱۰۰ میلیارد ین ژاپن (۶۷۸ میلیون دلار) خواهد بود. بااینحال، هنوز مشخص نیست که درصورت انجام این واگذاری، برند لوازم خانگی هیتاچی چه سرنوشتی در بازار ژاپن خواهد داشت.
سامسونگ پیشتر نیز تجربه موفقی در خرید شرکتهای بینالمللی کسب کرده است. در سال ۲۰۱۷، این شرکت برند آمریکایی Harman International را به ارزش ۸ میلیارد دلار ازآنِ خود کرد. سودآوری Harman در سالهای اخیر روندی صعودی تجربه کرده و در سهماهه پایانی سال ۲۰۲۴، سود این شرکت دو برابر مجموع سود بخش تلویزیون و لوازم خانگی سامسونگ بوده است.