سامسونگ با حذف نام گلکسی، ممکن است تغییری بزرگ در برندینگ گوشیهای هوشمند پرچمدارش ایجاد کند.
بهگزارش تکناک، سامسونگ در پی مشکلات اخیر با محصولات پرچمدارش، در حال بررسی تغییر برند اساسی است و شیاد بهزودی برای حذف نام گلکسی از گوشیهای پرچمدارش اقدام کند. این برند از سال ۲۰۰۹ با معرفی گوشی گلکسی GT-i7500 به نماد محصولات پرچمدار سامسونگ تبدیل شده است.
بهگزارش منابع خبری، فروش گوشیهای تاشو گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ کمتر از حد انتظار بوده و این موضوع باعث شده است تا بسیاری از تحلیلگران به کاهش نوآوری در طراحی سامسونگ اشاره کنند. برخی حتی معتقدند که طراحی این محصولات بیشازحد به ظاهر گوشیهای رقبا شباهت دارد. این انتقادات تا جایی پیش رفته است که لی جائهیونگ، مدیرعامل سامسونگ، نیز به این مسائل اذعان کرده است.
سامسونگ اخیراً نتوانست هدف فروش داخلی خود را به میزان نزدیک به یکمیلیارد دلار تحقق بخشد که همین امر سبب شده است تا این شرکت بهدنبال راهبردهای جسورانهای برای بازگرداندن توجه و اعتماد کاربران باشد. بر این اساس، بهنظر میرسد سامسونگ قصد دارد در دستهبندی محصولات خود تغییراتی اساسی ایجاد کند. نام «گلکسی» که تاکنون دستگاههای پرچمدار این برند را از سریهای میانرده A و M و F متمایز میکرد، ممکن است جای خود را به برندی جدید بدهد تا از این طریق، تفاوت این محصولات با دستگاههای میانرده واضحتر باشد.
گیزچاینا مینویسد که سامسونگ در کدگذاری سریهای خود، به نامهایی با معانی خاص تکیه میکند. بهطور مثال، سری M بهمعنی «جادویی» و سری A به معنی «عالی» و سری S بهمعنی «فوقالعاده هوشمند» است. این سیستم کدگذاری که برای سالها راهنمایی برای خریداران بوده، ممکن است جای خود را به هویتی جدید برای گوشیهای پرچمدار بدهد. برخی از تحلیلگران معتقدند این تغییر نام میتواند جذابیت برند سامسونگ را افزایش دهد و توجهات بیشتری را جلب کند.
بااینحال، برخی دیگر معتقدند که تغییر نام بهتنهایی کافی نیست و با سرعت تحولات در عرصه فناوری، کاربران بهدنبال نوآوریهای چشمگیرتر و پیشرفتهای واقعی هستند. دراینمیان، مشکل سامسونگ این خواهد بود که به مشتریانش نشان دهد این تغییر فراتر از تغییر نام است و بازتابی از تحولی عمیق در محصولات پرچمدار آن خواهد بود.