ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت تأکید کرده که محتوای انحصاری برای «رشد کسبوکار گیمینگ» حیاتی است.
به گزارش تکناک، این اظهارنظر نادلا به این معنا است که همه بازیهای ایکسباکس روی پلتفرمهای دیگر منتشر نخواهند شد. با وجود این، نادلا همچنان به انتشار بسیاری از بازیها روی کنسولهای دیگر نیز تمایل دارد.
مایکروسافت به وضوح تمرکز خود را روی دسترسی گستردهتر به بازیهای ایکسباکس گذاشته و برخی از بازیهای انحصاری خود را برای PlayStation و Nintendo Switch نیز منتشر کرده است.
این استراتژی بحثبرانگیز باعث اختلاف نظر بین گیمرها شده است. در حالی که برخی معتقد هستند این حرکت به رشد ایکسباکس کمک میکند، برخی دیگر این رویکرد را نمیپسندند. حالا، ساتیا نادلا اظهار کرده است که ارائه محتوای انحصاری همچنان برای رشد تجارت گیمینگ مایکروسافت اهمیت دارد.
به اعتقاد tech4gamers، تأکید نادلا بر محتوای انحصاری نشان میدهد که ایکسباکس همچنان از ایده ارائه بازیهای انحصاری دست نکشیده است، که این موضوع تا حدی با پروژه Latitude مایکروسافت در تناقض است.
در گزارش سالانه مایکروسافت برای سال ۲۰۲۴، نادلا به این نکته اشاره کرده که رشد بازار ایکسباکس علاوه بر انتشار بازیها در کنسولهای دیگر، وابسته به ارائه محتوای انحصاری است که گیمرها به آن علاقه دارند.
«رشد کسبوکار گیمینگ ما توسط تعداد کاربران فعال از طریق محتوای سازگار با ایکسباکس، دسترسی به بازیها و ارائه محتوای انحصاری که گیمرها خواهان آن هستند، تعیین میشود.»
برخی گیمرها اظهارات او را متناقض میدانند، به خصوص با توجه به اینکه او از پیشرفت کامل پروژه Latitude سخن گفته است. در همین گزارش، نادلا تأیید کرده است که اکنون ایکسباکس، ۲۰ فرنچایز دارد که هر یک بیش از یک میلیارد درآمد داشتهاند.