شرکت خودروسازی اسکودا با رونمایی از مدل مفهومی موتورسیکلت Slavia B، بار دیگر به ریشههای خود در حوزه تولید دوچرخه و موتورسیکلت بازگشته است.
به گزارش تکناک، این شرکت که امروزه به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان شناخته میشود، ۱۳۰ سال قبل، فعالیت خود را به عنوان تولیدکننده دوچرخه و موتورسیکلت آغاز کرده بود. اسکودا این بار تصمیم گرفته است که گذشته و آینده را در قالب طراحی جدیدی تلفیق کند.
این مدل مفهومی منحصربهفرد به عنوان بخشی از پروژه تحقیقاتی Modern Solid اسکودا طراحی شده و هدف آن نمایش بازتعریف طراحیهای کلاسیک در قالب سبکهای مدرن و آیندهنگرانه است. رومن بوکای، طراح خارجی فرانسوی اسکودا، این طرح را با الهام از اولین مدلهای تاریخی این برند طراحی کرده است.

موتورسیکلت Slavia B از ویژگیهای کلاسیک موتورسیکلتهای کافه ریسر بهره میبرد. کافه ریسر نوعی موتورسیکلت سبک و اسپرت است، که در دهههای ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ در انگلستان محبوب شد. موتورسواران این موتورسیکلتها را برای رانندگی سریع و کوتاه بین کافهها تغییر میدادند.
زین تکنفره، فرمانهای عمیق و پایین و استفاده از چراغ جلوی منحصربهفرد و خطوط تیز و تمیز از جمله مشخصههای این طراحی هستند. در مرکز بخش جلویی این موتورسیکلت، لوگوی Laurin & Klement به صورت شناور قرار گرفته، که ادای احترامی به دو بنیانگذار اسکودا یعنی واچلاو لورین و واچلاو کلمنت است.

مدل اولیه Slavia B که در سال ۱۸۹۹ ساخته شده بود، یکی از نخستین دوچرخههای موتوردار اسکودا محسوب میشود. کانسپت جدید اسکودا با حفظ فرم الماسی شکل نمونه اصلی و افزودن جسارت و قدرت در طراحی بدنه، گذشته را با حال و آینده پیوند داده است.

شرکت اسکودا در طراحی این کانسپت، تلاش کرده است عناصر اضافی را حذف کند و با زبان طراحی شهری نوین خود هماهنگ باشد. استفاده از چرم قهوهای برای زین و دستهها، همچنین کیف ابزار چرمی نصبشده در سمت چپ، یادآور اصالت موتورسیکلتهای اولیه و زیباییهای کلاسیک است.
موتورسیکلت Slavia B به عنوان یک کانسپت الکتریکی طراحی شده است و دیگر خبری از موتور ۲۴۰ سیسی نسخه اصلی با توان ۱.۷۵ اسب بخار، گیربکس و تسمه انتقال قدرت نیست. این شرکت هنوز اطلاعات دقیقی در مورد قدرت موتور، اندازه چرخها، ظرفیت باتری و فناوریهای بهکاررفته در این مدل منتشر نکرده است.

این کانسپت فعلاً به عنوان یک نمونه آزمایشی باقی مانده است، اما نشان میدهد که اسکودا برای بازگشت به بازار موتورسیکلت آماده است. اکنون پرسش اصلی این است که آیا این شرکت تصمیم نهایی خود را برای تولید انبوه موتورسیکلت خواهد گرفت یا خیر.