قابلیتهای جدید هوش مصنوعی در اسلک به شما کمک میکنند تا از پیچیدگیهای ارتباطات در فضای کاری دیجیتال راحتتر عبور کنید.
به گزارش تکناک، پلتفرم ارتباطی اسلک اعلام کرده است که بهزودی مجموعهای از قابلیتهای جدید مبتنیبر هوش مصنوعی را با هدف بهبود بهرهوری کاربران و درک بهتر اصطلاحات داخلی سازمانها منتشر خواهد کرد. این قابلیتها شامل ابزار توضیحدهنده اصطلاحات و دستیار نویسندگی هوشمند برای بخش Canvas هستند که وظایف نوشتاری تکراری مانند خلاصهسازی گفتوگوها و یادداشتبرداری را خودکار انجام میدهند.
ورج مینویسد که ویژگی توضیح اصطلاحات سازمانی با استفاده از سابقه مکالمات و واژگان فضای کاری هر کاربر، معنای عبارات ناآشنا، نام پروژهها، ابزارهای داخلی و اختصارات خاص تیمها را هنگام قرارگرفتن نشانگر ماوس روی پیامها، بهصورت لحظهای نمایش میدهد. هدف از این قابلیت صرفهجویی در زمان کاربران و کاهش نیاز به پرسوجو از همکاران است.

دستیار نویسندگی مبتنیبر هوش مصنوعی نیز به کاربران کمک میکند تا پروژهها را از دل گفتوگوهای اسلک استخراج و خلاصه و وظایف را به اعضای تیم محول و متنها را با لحن رسمی یا دوستانه بازنویسی کنند. این ابزار قابلیت ارائه متن کامل جلسههای Huddle و برجستهسازی نکات مهم آنها را نیز دارد.
از دیگر قابلیتهایی که بهزودی در دسترس قرار میگیرند، میتوان به ابزار خلاصهسازی وظایف اشاره کرد که در پیامهای حاوی درخواست یا مهلت، موارد پیگیری را استخراج و اولویتهای کاری کاربر را مشخص میکند. همچنین، خلاصههای نمایهای مبتنیبر هوش مصنوعی تصویری سریع از نقش و مشارکتهای اخیر همکاران ارائه میدهند تا کاربران با اعضای تیمی که با آنها آشنا نیستند، راحتتر ارتباط برقرار کنند.
اگرچه زمان انتشار این قابلیتها هنوز مشخص نشده است، اسلک اعلام کرده که دو ابزار دیگر هماکنون بهصورت عمومی در دسترس هستند. کاربران طرح Enterprise میتوانند از ربات جستوجوی سازمانی مبتنیبر هوش مصنوعی استفاده کنند که با جستوجو در پایگاه داده فضای کاری، به پرسشهای کاربران پاسخ میدهد. همچنین، قابلیت ترجمه خودکار برای کاربران طرح Business Plus فعال شده است و بهطور کامل در دسترس قرار دارد.