عملکرد ضعیف Destiny 2 سونی را وادار کرد پیشبینیهای مالی خود را کاهش و آینده همکاری با استودیو بانجی را در هالهای از ابهام قرار دهد.
به گزارش تکناک بخش بازی کامپیوتری، سونی در کنفرانس تلفنی با سرمایهگذاران برای گزارش مالی سهماهه دوم سال ۲۰۲۵، رسماً اعلام کرد که بازی Destiny 2 عملکردی کمتر از حد انتظار داشته است. این عملکرد ضعیف، شرکت ژاپنی را به ثبت زیان کاهش ارزش به مبلغ ۳۱/۵ میلیارد ین (معادل ۲۰۴ میلیون دلار) مجبور کرده است که مستقیماً به خرید استودیوی بانجی (Bungie) مربوط میشود.
مرتبط: معرفی 5 لوازم جانبی فوق العاده برای PS5
لین تائو، مدیر ارشد مالی گروه سونی، در این کنفرانس توضیح داد که دلایل این عملکرد ناامیدکننده به تغییرات در فضای رقابتی بازار بازمیگردد:
درباره Destiny 2 سطح فروش و تعامل کاربران، انتظارات ما در زمان خرید بانجی را برآورده نکرده است. ضمن ادامه بهبودها، پیشبینی تجاری را بهسمت پایین اصلاح و زیان کاهش ارزش را در برابر بخشی از داراییهای بانجی ثبت کردیم.

سونی در اوایل سال ۲۰۲۲ با پرداخت مبلغ هنگفت ۳/۶ میلیارد دلار، استودیو بانجی را خرید؛ معاملهای که در همان زمان نیز تحلیلگرانی مانند مایکل پکتر، نامتناسب با ارزش واقعی استودیو
خواندند. هدف اصلی سونی از این خرید، دستیابی به تخصص بانجی درزمینه بازیهای سرویسمحور (Live Service) بود. بااینحال، با توجه به کاهش چشمگیر تعداد بازیکنان Destiny 2 در پلتفرمهایی مانند استیم و تأخیر در انتشار پروژه بعدی بانجی، یعنی بازی «ماراتن» (Marathon)، به نظر میرسد این سرمایهگذاری تاکنون نتیجهبخش نبوده است.
استودیو بانجی اکنون تمام امید خود را به بسته الحاقی جدید Destiny 2 با نام «رنگیدز» (Renegades) بسته است که قرار است ۲ دسامبر منتشر شود؛ اما آزمون واقعی برای بقای این استودیو، بازی «ماراتن» خواهد بود که انتشار آن برای قبلاز مارس ۲۰۲۶ برنامهریزی شده است. شکست این پروژه میتواند سرنوشت تلخی را برای این توسعهدهنده زمانی تحسینشده رقم بزند.
مرتبط: طراحی و مشخصات پلیاستیشن ۶ فاش شد؛ هیولای جدید سونی در راه است
Wccftech مینویسد که با وجود عملکرد ضعیف Destiny 2، گزارش مالی سونی خالی از نکات مثبت نبود. بازی Helldivers 2 همچنان با قدرت به عملکرد موفق خود ادامه میدهد و پساز انتشار روی ایکسباکس، بازیکنان جدیدی را در پلیاستیشن ۵ و کامپیوترهای شخصی جذب کرده است. درحالحاضر، درآمد حاصل از بازیهای سرویسمحور، ۴۰ درصد از کل درآمد بازیهای انحصاری پلیاستیشن را تشکیل میدهد.
سونی در این گزارش اعلام کرد که فروش جهانی پلیاستیشن ۵ به ۸۴/۲ میلیون واحد رسیده و بازی انحصاری Ghost of Yōtei نیز بیش از ۳/۳ میلیون نسخه در ماه اول انتشار خود فروش رفته است.
مرتبط: چین میزبان نخستین دوره بازیهای جهانی رباتهای انساننما















