رئیس سابق پلیاستیشن توضیح میدهد که سونی به خاطر تصمیمهای گذشتهاش فرصت انتشار دارک سولز را از دست داد.
به گزارش تکناک، برخی تصمیمات تأثیرات ماندگاری دارند، و سونی یکی از بزرگترین فرصتهای خود را در صنعت بازی از دست داده است. در سال ۲۰۰۹، تیم پلیاستیشن تصمیم گرفت که بازی Demon’s Souls را بهصورت جهانی منتشر نکند.
این تصمیم باعث شد فرامسافتور از همکاری با سونی ناامید شود و برای انتشار دارک سولز سراغ ناشر دیگری برود.
طبق گزارش VGC، شوهی یوشیدا، رئیس سابق پلیاستیشن، در پادکست Secret Symbols توضیح داد که سونی به انتشار دارک سولز علاقه داشت، اما استودیو فرامسافتور تمایلی به همکاری مجدد نشان نداد.
او گفت: «فرامسافتور در حال کار روی دنباله Demon’s Souls بود، اما از نحوه برخورد پلیاستیشن با آنها بسیار ناامید شده بودند. ما میخواستیم دوباره با آنها کار کنیم، اما آنها پیشنهاد را رد کردند.»

برای کسانی که با ماجرا آشنا نیستند، Atlus وظیفه انتشار Demon’s Souls را در آمریکای شمالی برعهده گرفت، در حالی که Bandai Namco آن را در اروپا منتشر کرد. سونی در آن زمان معتقد بود این بازی مخاطب زیادی نخواهد داشت و تصمیم گرفت آن را در سایر مناطق منتشر نکند. اما در نهایت، این عنوان به بازی سال ۲۰۰۹ از نگاه بسیاری از رسانهها تبدیل شد.
بعد از این اتفاق، فرامسافتور با همکاری Bandai Namco سری دارک سولز را ساخت که به یکی از بزرگترین فرنچایزهای صنعت بازی تبدیل شد. این همکاری بعدها به الدن رینگ هم رسید که دنباله جدید آن، Elden Ring: Nightreign، قرار است ۳۰ می منتشر شود.
با این حال، سونی بعدها دوباره با فرامسافتور همکاری کرد و بلادبورن را بهصورت انحصاری برای پلیاستیشن ۴ منتشر کرد. یوشیدا در این باره گفت: «ما احترام زیادی برای هیدتاکا میازاکی قائل هستیم و خوشحالیم که توانستیم دوباره با او همکاری کنیم. بلادبورن یکی از بهترین بازیهای اوست.»
ماه گذشته، شوهی یوشیدا پس از ۳۱ سال فعالیت در سونی بازنشسته شد. او کار خود را بهعنوان حسابدار آغاز کرد و برای بیش از یک دهه رئیس جهانی Sony Interactive Entertainment بود.