جوزف فارس، کارگردان Split Fiction، از الکترونیک آرتز دفاع کرده و انتقادات نسبت به این ناشر را «اغلب ناعادلانه» توصیف کرده است.
به گزارش تکناک، بازی Split Fiction که هفتهی گذشته منتشر شد، به سرعت توانست به یکی از عناوین موفق سال تبدیل شود و تنها در دو روز به فروش یکمیلیون نسخهای دست پیدا کند. این بازی، که توسط استودیوی Hazelight ساخته شده، بهخاطر طراحی منحصربهفرد و گیمپلی خلاقانهاش مورد تحسین منتقدان و بازیکنان قرار گرفته است.
استودیوی Hazelight، که پیش از این It Takes Two را نیز توسعه داده بود، همکاری نزدیکی با الکترونیک آرتز دارد. در همین راستا، جوزف فارس، کارگردان بازی، در مصاحبهای به دفاع از این ناشر پرداخته و اعلام کرده که EA برخلاف تصور عمومی، دخالتی در روند ساخت بازیهای استودیو نداشته است.
فارس در گفتگو با Edge Magazine (نقل از GamesRadar) گفت که انتقادات نسبت به EA اغلب ناعادلانه هستند و این ناشر، برخلاف بسیاری از شرکتهای دیگر، آزادی عمل کاملی به Hazelight داده و از آنها حمایت کرده است: “آنها هرگز در کار ما دخالت نمیکنند. گاهی فکر میکنم که EA بیش از حد مورد انتقاد قرار میگیرد و این انتقادات همیشه عادلانه نیستند. نمیدانم آنها با سایر استودیوها چطور کار میکنند، اما تجربهی ما با EA فوقالعاده بوده است.”

این صحبتها در حالی مطرح میشود که EA در سالهای اخیر بهدلیل سیاستهای بحثبرانگیز خود، بهخصوص در زمینهی پرداختهای درونبرنامهای، مورد انتقاد شدید بازیکنان بوده است. نمونهی اخیر این انتقادات، اضافه شدن پرداختهای درونبرنامهای به نسخهی آزمایشی Skate بود که اعتراضات زیادی به دنبال داشت.
با این حال، موفقیت Split Fiction برای EA نقطهی روشنی در میان مشکلات اخیرش به شمار میرود. این ناشر مدتی قبل با شکست Dragon Age: Veilguard درگیر مشکلات مالی شده بود، اما حالا Split Fiction توانسته تا حدی جایگاه EA را در میان بازیکنان بهبود بخشد.