اولین بهروزرسانی بزرگ بازی Stalker 2: Heart of Chornobyl با بیش از 1800 اصلاح، بهبود سیستم A-Life و سوددهی بازی منتشر شد.
به گزارش تکناک و به نقل از یوروگیمر، به گفته ماکسیم کریپا، مالک استودیو GSC Game World، اکنون بازی سرمایهگذاریهای خود را جبران کرده و به سوددهی رسیده است.
همچنین کریپا در مصاحبهای با Forbes تأیید کرد که حداقل دو بسته الحاقی و یک حالت چندنفره برای بازی برنامهریزی شده است، اما جزئیات بیشتری ارائه نشد.
بهروزرسانی Patch 1.1 که «بسیار بزرگ» توصیف شده است، شامل اصلاحات سیستم A-Life، بهبود هوش مصنوعی، تنظیمات بالانس، رفع مشکلات کرش، بهینهسازی عملکرد و رفع ایرادات مأموریتهای داستانی است.
سیستم A-Life مسئول ایجاد طبیعی بودن رفتار NPCها (شخصیتهای غیربازیکن) در بازی است. در توضیح این سیستم آمده است:
«A-Life 2.0 تضمین میکند که Zone زندگی خود را بدون توجه به اقدامات شما ادامه دهد. دنیای بازی مدام در حال تغییر است؛ موجودات جهشیافته، استاکرها، راهزنها و دیگر ساکنان منطقه حرکت میکنند، به شکار میروند، برای قلمرو میجنگند، یا به گروهها میپیوندند.»
بازیکنان در گذشته از این سیستم به دلیل حس مصنوعی و غیرطبیعی آن انتقاد کرده بودند. اما اکنون، تغییرات متعددی اعمال شده است، که از جمله آنها میتوان به افزایش نرخ مواجهه بازیکنان با NPCهای سرگردان، بهبود مسیریابی NPCها، تقویت انگیزه آنها برای گسترش قلمرو، حمله فعال و تغییرات دیگر اشاره کرد.
بهبودهای کوچک دیگری نیز در هوش مصنوعی دشمنان و NPCها اعمال شده است. علاوه بر این، پاداشهای برخی مأموریتها افزایش یافته، یک اشکال مربوط به پول بینهایت رفع شده، عملکرد در مناطق پرجمعیت بهبود یافته است و موارد دیگری نیز به چشم میخورد.
در یادداشتی از سوی توسعهدهندگان آمده است:
«از حمایت و بازخورد شما بسیار سپاسگزاریم. ما به کار روی بازی ادامه میدهیم و به نظرات و بررسیهای شما توجه میکنیم تا تمام مشکلات ممکن را بررسی و در اسرع وقت حل نماییم.»
بازی Stalker 2 در زمان عرضه در نوامبر، به دلیل مشکلات عملکردی مورد انتقاد قرار گرفت. با وجود این، یوگن گریگوروویچ، مدیرعامل GSC Game World، در مصاحبهای با Eurogamer گفت که به تعویق انداختن بازی در بین گزینهها نبود. او بیان کرد:
«آنقدر خسته بودیم که اگر میگفتیم بیایید یک ماراتن دیگر بدویم، واقعا میمردیم.»
ماریا گریگوروویچ، کارگردان خلاق بازی، نیز مشکلات آن را پذیرفت و عنوان کرد: «این بازی کامل نیست، ما نیاز به رفع همه چیز داریم. اما این یک بازی است! یک بازی که روح و احساسات و عشق دارد. حتی مشکلات آن هم نشاندهنده همین موضوع است و اگر بازی وجود نداشت، نمیتوانستیم این مشکلات را برطرف کنیم.»