پاول دوروف، مدیرعامل و بنیانگذار تلگرام، امروز اعلام کرد که این شرکت پلتفرم تبلیغاتی خود را در ماه آینده راهاندازی خواهد کرد.
بهگزارش تکناک، تلگرام امکان کسب درآمد را برای صاحبان کانالها فراهم میکند. تلگرام پاداشها را با استفاده از توکن TON در بلاکچین TON پرداخت خواهد کرد.
صاحبان کانال 50 درصد از کل درآمدی که تلگرام از نمایش تبلیغات در کانالهایشان بهدست میآورد، دریافت خواهند کرد. کانالهای تلگرام به کاربران امکان میدهند تا پیامهای عمومی را برای مخاطبان گسترده منتشر کنند.
پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، میگوید که اگرچه کانالهای پخش تلگرام هر ماه یکتریلیون بازدید بهارمغان میآورند، تنها 10 درصد از این بازدیدها ازطریق «تبلیغات تلگرام»، ابزار تبلیغاتی این پلتفرم، درآمدزایی میشوند. پلتفرم تبلیغاتی تلگرام در ماه مارس برای صاحبان کانال حدود ۱۰۰ کشور دردسترس قرار خواهد گرفت. این نشاندهنده تغییری عمده بهسوی درآمدزایی از محتوا است.
تلگرام هنوز معیارهای تقسیم درآمد را برای اشتراکگذاری با صاحبان کانالها نهایی نکرده است. دوروف در پست خود در تلگرام نوشت:
برای اطمینان از سریع و امن بودن پرداختها و برداشتهای تبلیغاتی، بهطور انحصاری از بلاکچین TON استفاده خواهیم کرد. با نامهای کاربری تلگرام در Fragment، تبلیغات را میفروشیم و درآمد را با صاحبان کانال بهاشتراک میگذاریم. این کار چرخه سودبخشی ایجاد میکند که در آن سازندگان محتوا میتوانند Toncoinهای خود را نقد یا آنها را مجدداً برای تبلیغ و ارتقای کانالهای خود سرمایهگذاری کنند.
بهدنبال انتشار این خبر، توکن TON تقریباً 40 درصد افزایش یافت و به بیش از 2/92 دلار رسید. قیمت این توکن در زمان نگارش این خبر 2/65 دلار است. با این اتفاق، تلگرام به جمع پلتفرمهایی مانند یوتیوب و X (توییتر سابق) میپیوندد که هر دو امکان کسب درآمد از تبلیغات را برای کاربران خود فراهم میکنند.
یوتیوب در برنامه همکاران یوتیوب (YouTube Partner Program)، 55 درصد از درآمد تبلیغات را به سازندگان محتوا میدهد؛ درحالیکه X از جولای 2023 ارائه امکان درآمدزایی برای کاربران خود را شروع کرد. متا نیز در حال آزمایش مدل پرداخت جدیدی برای برنامه درآمدزایی «تبلیغات در ریلز» است. تلگرام بیش از 800 میلیون نفر کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان دارد.