شرکت EA تصمیم گرفته است تمرکز اصلی خود را بر گسترش «سیمز ۴» بگذارد و فعلاً برنامهای برای عرضهی نسخهی پنجم این بازی محبوب ندارد.
به گزارش تکناک، این شرکت قصد دارد با بهروزرسانیهای گسترده و توسعه قابلیتهای جدید، از جمله امکان چندنفره و نسخههای موبایلی، عمر این پلتفرم شبیهساز زندگی را برای سالهای آینده تمدید کند.
مجموعهی سیمز سالهاست که یکی از پُردرآمدترین محصولات EA به شمار میآید. فروش بیوقفهی بستههای الحاقی، بستههای آیتم و افزودنیهای متنوع، این بازی را به یک ماشین درآمدزایی تبدیل کرده است. بسیاری از طرفداران وفادار، مبالغ قابل توجهی را صرف خرید این محتواها کردهاند. EA نیز اعلام کرده که این موضوع را در تدوین مسیر آیندهی این فرنچایز بهطور جدی در نظر گرفته است.
در گفتوگویی اختصاصی با مجلهی Variety، لورا میل، رئیس بخش سرگرمی در EA، دربارهی آیندهی «سیمز» چنین گفت:
«ما در حال ارتقاء و بازسازی فناوریهای این بازی هستیم. علاوه بر افزودن حالتهای جدید برای بازی، تمرکز ما بر بهروزرسانی فناوری پایه و تجربهی کاربری اصلی سیمز ۴ خواهد بود.»
او همچنین اشاره کرد که قابلیت چندنفره به نوعی وارد سیمز ۴ خواهد شد، هرچند جزئیات آن هنوز مشخص نیست:«شما همچنان تجربهی شبیهسازی زندگی را خواهید داشت، اما با امکانات چندنفره و نسخههایی برای موبایل. همچنین وارد دنیای بازیهای “آرام و گرم” شدهایم. نسخهای از این سبک را با همکاری نینتندو در آسیا برای سیمز ارائه دادهایم. من سیمز را یک اکوسیستم بزرگ میدانم؛ جهانی متشکل از تجربههای متعدد که باید بر پایهی آن توسعه دهیم.»
اگرچه بسیاری از طرفداران به عدم عرضهی نسخهی پنجم، یعنی «سیمز ۵»، واکنش منفی نشان دادهاند، اما میل تأکید میکند که این تصمیم در راستای منافع کاربران است:«من نمیخواهم بازیکنان مجبور شوند از صفر شروع کنند و همهی چیزهایی که ساختهاند یا خریدهاند را کنار بگذارند. ما در ده سال گذشته بیش از ۸۵ بستهی محتوایی برای سیمز ۴ منتشر کردهایم. پاککردن این همه محتوا به هیچوجه کاربرپسند نیست و به جامعهی ما لطمه میزند.»

در گذشته، هر نسخهی جدید سیمز با شروعی تازه همراه بود، اما اکنون EA قصد دارد این روند را کنار بگذارد تا حاصل سالها فعالیت کاربران حفظ شود. چشمانداز عرضهی «سیمز ۵» روزبهروز دورتر بهنظر میرسد.
میل در ادامهی مصاحبه، به پروژهی ساخت فیلم «سیمز» نیز اشاره کرد که مارگو رابی، بازیگر فیلم «باربی»، در آن حضور دارد:
«امروز از نظر فناوری و نوآوری در موقعیتی هستیم که میتوانیم بهطور همزمان محتوای تعاملی و داستانی تولید کنیم و تجربههای جدیدی برای طرفداران رقم بزنیم. ایدههایی برای عرضهی همزمان فیلم و نسخههای دیگر داریم که میتواند فرصتهایی فوقالعاده ایجاد کند.»
با وجود همهی پروژههای در دست اجرا برای سیمز، هنوز خبری از «سیمز ۵» نیست؛ و این پرسش مطرح است: آیا EA واقعاً در مسیر درستی گام برمیدارد؟