اپلیکیشن متنی تردز (Threads) متعلق به شرکت متا اکنون به رکورد ۱۵۰ میلیون کاربر فعال روزانه رسیده است.
به گزارش تکناک، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در گزارش مالی سهماهه سوم این شرکت اعلام کرد که زمان حضور کاربران در برنامه نیز حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است و این رشد را حاصل بهبود در سامانههای پیشنهاددهنده مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت دانست.
شرکت متا در ماه اوت گزارش داده بود که تردز بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر ماهانه دارد و زاکربرگ پیشتر گفته بود که این پلتفرم میتواند به «اپلیکیشن میلیارد نفری بعدی» شرکت تبدیل شود. او تأکید کرد که تردز «در مسیر تبدیل شدن به رهبر در حوزه خود» قرار دارد.
در همین حال، «آدام موسری»، مدیر اینستاگرام نیز اعلام کرد که شرکت در حال بررسی گزینههای جدیدی برای شخصیسازی الگوریتم در اپلیکیشن تردز است. این ویژگی مشابه آزمایشی است که برای کاربران اینستاگرام جهت تنظیم دستی پیشنهادهای الگوریتمی در بخش Reels و Explore آغاز شده است.

همزمان با رشد کاربران، متا تأیید کرد که تبلیغات نیز در این شبکه اجتماعی به صورت جهانی فعال شده است. «سوزان لی» مدیر مالی متا در گفتوگو با تحلیلگران اعلام کرد که «تبلیغات اکنون در فید تردز در سراسر جهان اجرا میشوند.» این شرکت در اوایل سال جاری تبلیغات را به صورت آزمایشی در ۳۰ کشور راهاندازی کرده بود.
به گفته لی، متا در هفته جاری برنامهای برای گسترش انواع قالبهای تبلیغاتی در اپلیکیشن تردز از جمله تبلیغات ویدیویی را آغاز کرده است. او توضیح داد: «ما از همان الگوی معمول خود برای بهینهسازی قالبها و عملکرد تبلیغات استفاده میکنیم تا درآمدزایی تدریجی پلتفرم را تسریع کنیم.»
زاکربرگ نیز تصریح کرد که رشد سریع تردز نشان میدهد کاربران بهدنبال جایگزینهای متنی سادهتر و بیحاشیهتر در برابر شبکههایی مانند X هستند و متا قصد دارد با بهبود تجربه کاربری و یکپارچگی بیشتر با اینستاگرام، این مسیر را ادامه دهد.

















