مینی ون CLS-Fox Landcroomy، نسخهای تیونینگ شده از خودروی رومی تویوتا است که با طراحی خاص خود حس سفر جادهای را القا میکند.
به گزارش تکناک، در دنیای خودرو، بعضی مدلهای جدید ممکن است خیلی عجیب به نظر برسند، به گونهای که پیشبینی آنها برای سال 2025 هم دشوار باشد. به عنوان مثال، مدل CLS-Fox Landcroomy جدید از برند تیونینگ ژاپنی ESB که برای کمپینگ یا سفرهای طولانی مناسب نیست، اما به دلیل فضای خاص خود، حس سفر جادهای را به شکلی جذاب به نمایش میگذارد، که کمتر خودرویی در این انداره میتواند این حس را منتقل کند.
این خودرو یک مدل کوچک از تویوتا میباشد، که توسط شرکت Daihatsu ساخته شده است و رومی (Roomy) نام دارد. طول آن 370 سانتیمتر است و یک موتور کوچک 1.0 لیتری سهسیلندری توربوشارژ دارد.
این خودرو به دسته کیون تعلق ندارد، چرا که این دسته برای خودروهایی است که طول آنها کمتر از 340 سانتیمتر و حجم موتور آنها کمتر از 660 سیسی باشد.
هر چند که این مینی ون به دلیل طراحی جذاب و شعاع گردش کم (4.6 متر) یکی از مدلهای جالبی است که در ژاپن و کره ساخته میشود و به کشورهای غربی هم معرفی شده است.
جالب است بدانید که در واقع رومی به عنوان یک ون کمپر طراحی شده است. این خودرو یک وسیله نقلیه پنجنفره میباشد، که دو صندلی جلویی آن به طور کامل صاف میشوند و نیمکت عقب تا 70 درجه قابلیت خم شدن دارد.
بنابراین اگر مشکلی با خوابیدن به صورت نیمهافقی ندارید، این خودرو میتواند به عنوان یک ون راحت و کاربردی برای خواب در نظر گرفته شود، بدون اینکه نیازی به تغییرات بزرگ داشته باشد.
تیم تیونینگ به جای اینکه قابلیتهای کمپینگ رومی را بهبود بخشد، اقدامی جالب انجام دادهاند. آنها تمام فضای عقب خودرو، از پشت صندلیهای جلو تا درب عقب را به یک تشک نرم تبدیل کردهاند، که طول آن تنها 155 سانتیمتر است.
به عبارت دیگر، اگر قد شما کمتر از 152 سانتیمتر باشد، میتوانید به راحتی دراز بکشید، اما اگر قد شما بیشتر از این باشد، باید به صورت مایل یا با زانوهای خمیده بخوابید.
مینی ون CLS-Fox Landcroomy به طور کامل برای دو بزرگسال مناسب نیست، اما برای سفرهای روزانه و استراحت در طبیعت یا یک استراحتگاه کوچک بسیار جذاب است.
تشک این خودرو با عرض 125 سانتیمتر، برای دو نفر فضای کافی دارد، اما به طور کامل برای دو بزرگسال راحت نخواهد بود. بر اساس یک تصویر منتشر شده از دختری که روی تشک نشسته، این مدل بیشتر بهعنوان یک وسیله برای گردشهای کوتاه روزانه و فرار از شلوغیهای شهری طراحی شده است.
برند ESB به طور مشخص اشارهای به کمپینگ نمیکند، اما CLS-Fox را به عنوان یک خودروی کوچک و چندمنظوره توصیف میکند، که برای رانندگی طراحی شده است.
به همین منظور، یک جعبه باربند Inno به سقف این مینی ون اضافه کرده و 3 سانتیمتر ارتفاع آن را افزایش داده است. همچنین آن را به تایرهای Toyo Open Country 165/65R15 مقاوم در برابر زمینهای ناهموار تجهیز کرده است تا به راحتی از موانع عبور کند. ESB این تایرها را روی چرخهای فولادی قرار داده که با رنگ سفید بدنه در مدل رونماییشده، هماهنگ است.
برند ESB علاوه بر تغییرات ظاهری دیگر، یک سپر جلو جدید اضافه کرده است، که جلوپنجره برجسته مدل کارخانهای رومی را تقویت میکند و یک سپر عقب متناسب هم به آن افزوده است.
با وجود این، هیچ تغییری در موتور و عملکرد آن انجام نشده است. این خودرو همچنان با موتور توربوشارژ 3 سیلندری خود، حداکثر 97 اسب بخار قدرت و 140 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
مدل پایه رومی با قیمت ¥1,916,110 (تقریباً 12,375 دلار آمریکا) عرضه میشود و نسخه 4WD آن از ¥2,096,410 (13,525 دلار آمریکا) شروع میشود.
قطعات CLS-Fox از ESB به صورت جداگانه به قیمت ¥295,000 (2,000 دلار آمریکا) برای سیستم تعلیق بلندشده، چهار چرخ فولادی، سپرهای جلو و عقب و تشک داخلی در دسترس هستند (بهجز جعبه سقفی Inno). همچنین این قطعات برای مدلهای مشابه Daihatsu Thor و Subaru Justy نیز قابل نصب هستند.
دیدگاهها 1