تویوتا محتوایی را برای نمایشگاه ۲۰۲۳ ژاپنی موبیلیتی شو آورده است که شامل کانسپت خودرو اس یو وی لندکروزر کاملاً الکتریک است.
به گزارش تکناک،این خودرو ممکن است به عنوان یک رقیب جدی با سایر خودروهای الکتریک سه ردیفه به مبارزه بپردازد، یا می تواند فقط نگاهی زود هنگام به آینده باشد.
تویوتا لندکروزر Se ظاهری قایقمانند زاویهدار با کاپوت بلند، جلوپنجره متحرک و انتهای گرد با طراحی چراغهای عقب نما دارد. اندازه این کانسپت هفت نفره شامل فاصله بین دو محور ۳۰۵ سانتی متر و طول آن ۵۱۵ متر، عرض ۷۸.۳۵ و ارتفاع آن ۶۷.۱۳ است. این لندکروزر گازسوز واقعی که فاصله بین دو محور آن حدود ۲۸۴.۴ سانتی متر است، پهن تر و ارتفاع کوتاه تر است.
فضای اضافی بین چرخها احتمالاً به باتری مربوط میشود و طراحی بقیه قسمتها به منظور اولویت دادن به آیرودینامیک، تا حدود دوربینهای آینه جانبی دیجیتال ساخته شده است. تویوتا میگوید که بی صدا بودن خودروهای الکتریکی به ایجاد فضای راحت در کابین هنگام رانندگی در مناطق شهری کمک میکند که یک مزیت کلی خودروهای الکتریکی است و این شرکت خودروسازی با بازبینی استراتژی خودروهای برقی خود با هیجان به آن اشاره میکند.
Toyota (Japanese multinational automotive manufacturer) همچنین میگوید لندکروزر Se میتواند از پس زمینهای ناهموار برآید، که علی رغم طراحی آن، این خبر خوبی برای طرفداران آفرودهای کلاسیک گازسوز است.
علاوه بر Se، تویوتا یک پیکاپ برقی متوسط به نام EPU دارد که برای فعالیت در فضای باز طراحی شده و دارای کابینی است که می تواند به عرشه باز شود. این پیکاپ با طول ۵۰۷ سانتی متر و عرض ۱۹۱ سانتی متر، طراحی رویایی دارد که از پیکاپ تفریحی R1T ریوین باریک تر است.
تویوتا دارای دو ماشین شخصی است که در این نمایشگاه ارائه می کند، از جمله یک تریک برقی تاشو “Land Hopper” با چرخ های جلویی متمایل برای چرخش آسان و یک ویلچر برقی “Juu” که می تواند از پله ها بالا و پایین برود.
تویوتا یک نمونه اولیه فضایی طراحی کرده است که برای عبور از اجسام صخره ای فرازمینی طراحی شده است. فناوری ATV فضایی دو نفره وارد خودروی لونار کروزر آینده این خودروساز خواهد شد که در حال توسعه است.
همچنین تویوتا از شما میخواهد مفهوم جدید کابین خلبان Neo Steer را نیز بررسی کنید که به گفته این شرکت میتواند به پرورش عشق بیشتر به اتومبیلها و ارائه لذت و هیجان حرکت برای همه کمک کند. این مفهوم از موتورسیکلت ها الهام گرفته شده است و به شما امکان می دهد شتاب و ترمز را با اهرم کنترل کنید؛ مشابه حالت های دسترسی برای وسایل نقلیه دنیای واقعی.
در حال حاضر، لندکروزر برقی تویوتا به نظر اولین نگاه واقع بینانه این شرکت به یک خودروی باربری برقی بزرگ است و در زمانی می آید که خودروسازان دیگر عجله دارند تا این بخش را پر کنند.
در حال حاضر، چشمان زیادی به خودروی برقی سه ردیفه هیوندای EV9 وجود دارد که در آستانه تحویل است و قیمت آن نسبتا مناسب است. تنها کاری که تویوتا باید انجام دهد این است که خودروهای الکتریکی بد تولید نکند و در واقعیت این لندکروزر را بسازد.