شرکت منصوری از دو نسخه جدید تیونینگ مرسدس G-Class به نامهای Gronos و Grand Entré با طراحی منحصربهفرد و کیت بدنه خاص رونمایی کرده است.
به گزارش تکناک، این نسخهها شامل تغییراتی در ظاهر خارجی، فضای داخلی سفارشی و بهبودهای عملکردی میشوند، که این دو خودرو را به یک SUV لوکس، تهاجمی و قدرتمند تبدیل میکنند.
مرسدس بنز اوایل امسال نسخه بهروزرسانی شدهای از کلاس G و مدل پرقدرت G63 را به همراه مدل تمام الکتریکی G580 با فناوری EQ معرفی کرد. شرکت منصوری نیز بلافاصله دو نسخه تیونینگ به نامهای Grande Entrée و Gronos برای این دو خودروی جعبهای معرفی کرده است.
از Gronos شروع میکنیم. این خودروی جعبهای با استایل بیرونی جدید از جنس فیبر کربن بهروزرسانی شده است. کاپوت، ورودیهای هوا و سپرهای جلو بازطراحی شدهاند و به G63 ظاهری تهاجمی بخشیدهاند.
مدل استاندارد در مقایسه با Gronos بسیار ساده و ملایم به نظر میرسد. Gronos همچنین دارای چراغهای سقفی جدید و طاق چرخهای بزرگ است.
تزئینات فیبر کربن دارای یک روکش فورج شیک میباشد، که به این خودروی جعبهای و مقاوم میآید. Gronos همچنین دارای یک پوشش چرخ یدکی بازطراحی شده با لوگوی روشن شده منصوری است.
فهرست مطالب
موتور V8 توئین توربو با قدرت بالا
Grande Entrée تمام افزودنیهای فیبر کربن موجود در Gronos را دریافت میکند، اما دارای درهای عقب با ویژگی بسته شدن نرم است. این ویژگی کلاس G را به سطح بعدی ارتقا میدهد.
لازم به ذکر است که شرکت Hofele نیز گزینه درهای عقب را برای G-Wagon ارائه میدهد، اما هنوز این ویژگی را برای مدل فیسلیفت معرفی نکرده است.
زیر چرخهای بزرگ، چرخهای 24 اینچی FC.5 قرار دارند که اولین بار در مدل منصوری Pugnator (نسخه عجیب و غریب تیونر از فراری Purosangue) پیشنمایش داده شدند.
زیر کاپوت، هر دو مدل تیونینگ مرسدس Gronos و Grande Entrée از توربوشارژرهای بزرگتر و اگزوز با عملکرد بالا با لولههای پاییندستی ارتقا یافته بهره میبرند.
در نتیجه، خروجیها به 809 اسب بخار و 848 پوند فوت گشتاور افزایش یافتهاند. منصوری ادعا میکند که زمان شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت به چهار ثانیه کاهش یافته است.
داخلی لوکس تیونینگ مرسدس امکان سفارشیسازی دارد
داخلی استاندارد کلاس G را نمیتوان ساده نامید، اما منصوری با مدلهای Gronos و Grande Entrée همه چیز را به سطح بالاتری برده است.
البته مشتریان میتوانند کابین را به دلخواه خود سفارشی کنند، اما مدلهای نشان داده شده، پیشنمایشی از امکانات ممکن را ارائه میدهند. ارتقا شامل پدالهای ورزشی منصوری از جنس فیبر کربن، فرمان چرمی و کفپوشهای چرمی دوخته شده است.
تقریباً همه چیز از صندلیها گرفته تا داشبورد و دستگیرهها با چرم لوکس پوشیده شده است.
جالب است که منصوری دکمه استارت/استاپ را به سقف منتقل کرده است و این دکمه جایی بین آفتابگیرها قرار دارد.
در مورد سقف، این سقف از رولز رویس الهام گرفته شده و دارای چند صد LED است، که به شکل آسمان پرستاره طراحی شدهاند و به فضای داخلی این خودروها جلوهای خاص میبخشند.
در حالی که هیچ یک از این مدلها برای افرادی که سلیقهای ساده دارند، جذاب نخواهد بود، Gronos و Grande Entrée از خلاقیتهای تهاجمیتر منصوری فاصله دارند.
در ابتدا، منصوری فقط هشت واحد از هر یک از این مدلها را ارائه خواهد داد و هر دو را به خودروهای انحصاری تبدیل میکند.