بنابر جدیدترین اخبار، در سال ۲۰۲۴ توییچ تمام تمرکز خود را روی بهروزرسانی پلتفرم موبایل، ابزارهای همکاری، شرکای اسپانسری و… خواهد گذاشت.
بهگزارش تکناک، دن کلانسی، مدیرعامل توییچ (Twitch)، در نامهای سرگشاده به برنامههای این پلتفرم استریمینگ در سال آینده اشاره کرد. کلانسی در این نامه نوشت: «این نامه نگاهی اجمالی به برخی از اقداماتی است که در سال ۲۰۲۴ برای بهبود سرویس و پاسخگویی بهتر به نیازهای شما انجام میدهیم.» این برنامهها شامل بهروزرسانی پلتفرم موبایل، ابزارهای همکاری، شرکای اسپانسری و… میشود.
اگرچه در این نامه بهطور مشخص اعلام نشد که چه نوع محصولاتی ارائه خواهند شد یا چه زمانی دردسترس قرار خواهند گرفت، جرمی فاستر، معاون رئیس بخش محصولات اجتماعی توییچ، در مصاحبهای با وبسایت ورج درباره استراتژی کلی توییچ برای سال ۲۰۲۴ صحبت کرد. او میگوید که توییچ قصد دارد در سه حوزه مهم سرمایهگذاری و گسترش پیدا کند: ۱. بهاشتراکگذاشتن محتوا در پلتفرمهای دیگر؛ ۲. امکان همکاری بین استریمرها؛ ۳. بهبود تجربه کاربری موبایل توییچ.
سال گذشته، توییچ ویرایشگر کلیپ را معرفی کرد که به کاربران امکان میداد تا کلیپها را ضبط کنند و جهت آنها را از افقی به عمودی تغییر دهند و آنها را به یوتیوب و بعداً به تیکتاک منتقل کنند. فاستر میگوید: «میخواهیم همین قابلیت را به موبایل بیاوریم و پلتفرمهای اجتماعی بیشتری را برای بهاشتراکگذاشتن کلیپها در اینستاگرام اضافه کنیم.»
وقتی از فاستر پرسیده شد که «آیا پلتفرم X یکی از گزینههای مدنظر برای این توسعهها است یا خیر؟»، وی پاسخ داد: «درحالحاضر، واقعاً روی پلتفرمهای ویدئو کوتاهمدت تمرکز کردهایم»، او توضیح میدهد که بهاشتراکگذاشتن محتوا برای استریمرها در «خدمات ویدئومحور» مانند اینستاگرام درمقایسهبا پلتفرمهایی مانند X یا ردیت به تلاش بیشتری نیاز دارد.
یکی دیگر از حوزههای مهم، همکاری استریمرها است. کلانسی در نامه خود نوشت که توییچ با افزودن ویژگیهایی مانند ادغام چتهای همکاریکنندگان و سهولت راهاندازی و پیداکردن استریمرهایی برای همکاری، در حال کار روی بهبود محصول Stream Together است.
درنهایت، تجربه کاربری موبایل نیز بهروزرسانیهایی دریافت خواهد کرد. در نامه سرگشاده کلانسی آمده است که برنامههای توییچ برای موبایل شامل افزودن ابزارهای تعدیل فقط برای دسکتاپ، تغییر نحوه خرید اشتراک، بیت و هدیه بینندگان و بهطورکلی بهبود تجربه برنامه موبایل میشود.
فاستر میگوید که بیشتر از همه از بهروزرسانیهای موبایل هیجانزده است. او توضیح میدهد که بیش از نیمی از بینندگان روزانه توییچ در موبایل هستند:
اگر بتوانیم فید [موبایل] را به روشی واقعاً موفق و سرگرمکننده و منحصربهفرد برای کشف محتوای زنده تبدیل کنیم، فرصتهای زیادی هم برای خلاقان و هم برای توییچ وجود دارد.
توییچ از این نظر منحصربهفرد است که پلتفرمی متمرکز بر محتوای زنده است. فاستر میافزاید که کشف محتوای زنده متفاوت و دشوار است. برخلاف ویدئویی که میتواند بهطور منفعل (Passive) در پلتفرمی قبل از اینکه ناگهان ویروسی شود، پخش شود، فاستر توضیح میدهد که با محتوای زنده، بازتولید همان نوع ویروسیشدن که میتواند سازنده محتوا را به ستاره تبدیل کند، دشوار است.
فاستر میگوید رسیدن به مخاطبان جدید، چه در توییچ یا جاهای دیگر، یکی از مسائل بزرگ برای استریمرهای توییچ است و تمام ابتکارات اعلامشده در نامه، یافتن و ساختن جوامع را برای سازندگان محتوا آسانتر میکند.