استودیو یوبیسافت برای بازی Assassin’s Creed Shadows از موتور Unreal Engine 5 استفاده نخواهد کرد و به جای آن، موتور داخلی AnvilNext Engine را انتخاب کرده است تا آزادی هنری بیشتری به تیمهای توسعه خود بدهد.
به گزارش تکناک، موتور بازیسازی Unreal Engine 5 که در سال 2022 منتشر شد، قرار بود گام بزرگی در صنعت ویدیوگیم باشد. این موتور با ارائه تصاویر فوقالعاده، سایهها و انعکاسهای Ray-Traced خیرهکننده شناخته میشود، اما مشکلاتی مانند: مسائل عملکردی و ناسازگاریهای دیگر نیز دارد.
یوبیسافت یکی از معدود استودیوهایی است که از این موتور برای عنوان آینده خود استفاده نخواهد کرد و از موتور داخلی و آزمایششده AnvilNext Engine برای بازی Assassin’s Creed Shadows استفاده خواهد کرد، چرا که این موتور به عقیده آنها به توسعهدهندگان اجازه میدهد خلاقتر باشند و تجربه بهتری ارائه دهند.
معمار فنی یوبیسافت در مصاحبهای با Venture Beast، در مورد فرایند توسعه این عنوان صحبت کرد. او گفت که پایبندی به موتور AnvilNext به آنها امکان میدهد آزادی هنری بیشتری به تیمهای تولید بدهند.
علاوه بر این، Fortin گفت که یوبیسافت رویکردی بسیار متفاوت به توسعه بازی دارد. این استودیو از تیمهای مختلف برای بهینهسازی، پویایی و نوآوری استفاده میکند، که موتور داخلی AnvilNext را به بهترین انتخاب برای پروژهها تبدیل میکند.
به نظر میرسد که این تصمیم یوبیسافت انتخاب درستی باشد، چرا که بازیهای ساختهشده با Unreal Engine به مشکلات عملکردی مشهور هستند و اگر این استودیو بتواند این مشکلات را با موتور خود دور بزند، تصمیم درستی خواهد بود.