ویژگی جدید MegaLights در موتور Unreal Engine 5.5 عملکرد کارت گرافیک RTX 4080 را تا 50 درصد در رزولوشنهای 1440p و 4K بهبود میدهد و ممکن است مشکلات بهینهسازی در بازیهای AAA را حل کند.
به گزارش تکناک، موتور Unreal Engine 5 به استانداردی محبوب در صنعت بازیهای AAA تبدیل شده است، اما این موتور علاوه بر تحسین برای ارائه گرافیکهای بینظیر، به دلیل نیازمندیهای سیستمی بالا و مشکلات بهینهسازی مورد انتقاد قرار گرفته است. اکنون به نظر میرسد که شرکت Epic Games در حال رفع این مشکل است.
در نسخه Unreal Engine 5.5، ویژگی جدیدی به نام MegaLights معرفی شده است، که نوید بهبود قابل توجه عملکرد را میدهد.
این ویژگی باعث شده تا عملکرد RTX 4080 به طرز چشمگیری در رزولوشنهای بالا بهبود یابد و ممکن است سرانجام مشکلات بهینهسازی بازیهای AAA بر پایه UE5 را رفع کند.
ویدیویی از MxBenchmarkPC یک مقایسه بین سه حالت مختلف را نشان داده، که شامل استفاده از Lumen نرمافزاری، Lumen سختافزاری و Lumen سختافزاری همراه با MegaLights است.
نتایج نشان میدهند که ویژگی جدید MegaLights علاوه بر افزایش عملکرد، کیفیت بصری را نیز در رزولوشنهای بالا بهبود میبخشد.
این فناوری به توسعهدهندگان امکان میدهد صدها منبع نور پویا را با قابلیت ایجاد سایه بدون محدودیتهای قدیمی اضافه کنند. بنابراین MegaLights ممکن است مشکلات قدیمی مانند میکرو لگها و مشکلات بهینهسازی در بازیهای AAA را بهبود بخشد.
با وجود این، باید این نتایج را با احتیاط پذیرفت، چرا که تأثیر این قابلیت ممکن است در سختافزارهای مختلف متغیر باشد. هرچند که طرفداران معتقد هستند، این بهبود قابل توجهی نسبت به نسخههای قبلی UE5 است.