ولو قوانین خود را درباره تبلیغات در استیم شفافتر کرده و تأکید کرده است که بازیهایی که بازیکنان را مجبور به تماشای تبلیغات میکنند، در این پلتفرم مجاز نخواهند بود.
به گزارش تکناک به نقل از یوروگیمر، ولو بهتازگی شرایط استفاده از استیم را بهروزرسانی کرده و بهصراحت اعلام کرده است که در حالی که تبلیغات متقابل و نمایش برندها در بازیها همچنان مجاز است، بازیهایی که اجرای گیمپلی را به تماشای تبلیغات مشروط میکنند، غیرقابل قبول خواهند بود.
در بخش جدیدی از قوانین ولو آمده است که توسعهدهندگان نباید از تبلیغات بهعنوان مدل کسبوکار اصلی بازی استفاده کنند، به این معنا که بازیکنان برای دسترسی به گیمپلی مجبور به تماشای تبلیغات باشند یا تجربه بازی پشت تبلیغات قفل شود.
همچنین این شرکت تأکید کرده است که اگر یک بازی بر اساس مدل تبلیغاتی در پلتفرمهای دیگر طراحی شده، توسعهدهندگان باید این عناصر را قبل از انتشار روی استیم حذف کنند. بهجای این مدل درآمدی، ولو پیشنهاد داده است که بازیها یا بهصورت پرداخت یکباره، رایگان با پرداختهای درونبرنامهای، یا عرضه DLC برای ارتقای تجربه بازی منتشر شوند.
![ولو قوانین خود را درباره تبلیغات در استیم شفافتر کرده و تأکید کرده است که بازیهایی که بازیکنان را مجبور به تماشای تبلیغات میکنند، در این پلتفرم مجاز نخواهند بود.](https://technoc.ir/wp-content/uploads/2024/10/Steam-Digital-Games-1024x576.webp)
هرچند که این مدل تبلیغاتی بیشتر در بازیهای موبایلی دیده میشود، اما به نظر میرسد که ولو تصمیم گرفته است قوانین خود را شفافتر کند تا محدودیتهای دقیقتری برای تبلیغات در استیم مشخص شود. علاوه بر این، ولو اعلام کرده است که توسعهدهندگان نمیتوانند از دیگر توسعهدهندگان برای دسترسی به ویژگیهای استیم مانند صفحات فروش، بستههای ویژه، فروشگاههای اختصاصی یا صفحات فرنچایز هزینه دریافت کنند.
همچنین هفته گذشته، ولو قابلیت جدیدی را در استیم معرفی کرد که به کاربران اطلاع میدهد آخرین بهروزرسانی یک بازی Early Access چه زمانی منتشر شده است. این ویژگی جدید به بازیکنان کمک میکند تا پیش از خرید چنین بازیهایی، از میزان پشتیبانی و توسعه آنها مطلع شوند.