ون کاملاً برقی ID Buzz فولکس واگن در آمریکا عرضه می شود

شرکت فولکس واگن قصد دارد خودرو ون کاملاً برقی ID Buzz را در سه نسخه First Edition و Pro S و Pro S Plus روانه بازار ایالات متحده آمریکا کند.

به‌گزارش تک‌ناک، فولکس واگن در حال نهایی‌کردن جزئیات باتری و قوای محرکه و تریم ون کاملاً برقی ID Buzz برای عرضه در ایالات متحده است. این خودرو با چندین گزینه باتری و پیشرانه عرضه می‌شود؛ ازجمله First Edition با چرخ‌های اختصاصی و هدایای ویژه و دو مدل Pro S و Pro S Plus با امکانات پیشرفته‌تر و قدرتمندتر. این مدل‌ها شامل ویژگی‌هایی نظیر سقف شیشه‌ای الکتروکرومیک و نمایشگرهای پیشرفته هستند.

در ابتدا، فولکس واگن مدل ویژه‌ای با نام First Edition را ارائه می‌دهد که شامل رینگ‌های منحصربه‌فرد و اِلِمان‌ها و هدایای اضافی ناشناخته است. افزون‌براین، شرکت خودروساز یادشده مدل Pro S را ارائه می‌کند که فقط دیفرانسیل عقب (با قدرت ۲۸۲ اسب‌بخار) دارد. مدل Pro S Plus نیز که می‌توان به‌صورت دیفرانسیل تمام‌چرخ (با قدرت ۳۳۵ اسب‌بخار) آن را سفارش داد، به‌طور استاندارد از ویژگی‌های پریمیوم بهره می‌برد.

در‌حالی‌که مشتریان اروپایی یک سال است که از سفرهای جاده‌ای و کمپینگ با این خودرو لذت می‌برند، فولکس واگن در عرضه این ون به بازار آمریکا کُند عمل کرده است. تابستان گذشته، این شرکت خودروسازی تأیید کرد که مدل بزرگ‌تر ID Buzz با باتری حجیم ۹۱ کیلووات‌ساعتی و چرخ‌های ۲۰ اینچی به‌صورت استاندارد برای بازار آمریکا عرضه خواهد شد.

اگر مدل First Edition را انتخاب کنید، برخی از گزینه‌های موجود در مدل Pro S Plus را به‌صورت استاندارد دریافت می‌کنید؛ از‌جمله سقف پانوراما شیشه الکتروکرومیک با قابلیت تغییر از شفاف به مات و میله‌های عرضی روی سقف و صندلی نیمکتی با امکان‌ نشستن هفت سرنشین (فقط برای دیفرانسیل عقب).

در همین حال، مدل Pro S که درمقایسه‌با Pro S Plus مدلی پایین‌‌رده است، همچنان از فناوری‌های استاندارد مدل‌های پیشرفته‌تر بهره می‌برد؛ مانند سیستم سرگرمی ۱۲/۹ اینچی، صفحه کیلومترشمار دیجیتال، نورپردازی محیطی رنگی، شارژ بی‌سیم تلفن و دستیار رانندگی پیشرفته IQ Drive.

مارک گیلیز، سخن‌گوی فولکس‌واگن، در ایمیلی به ورج نوشت که قیمت‌گذاری ID Buzz در بازار آمریکا نزدیک به زمان عرضه در سه‌ماهه چهارم امسال اعلام خواهد شد. فولکس‌واگن هنوز تخمین برد آژانس حفاظت محیط‌زیست (EPA) را ارائه نکرده است؛ اما باتری ۹۱ کیلووات‌ساعتی می‌تواند با هر بار شارژ حداکثر ۵۰۰ کیلومتر مسافت را بپیماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.