یکی از مسائلی که این روزها ذهن کاربران اینترنت در ایران را درگیر خودش کردهاست، اتمام سریع بستههای اینترنت است به طوری که بسیاری از کاربران در کشور به این شک افتادهاند که نکند کمفروشی در ارائه بستههای اینترنت اتفاق میافتد؟
به گزارش تکناک به نقل از خبرآنلاین ، آرش کریمبیگی، مدیرعامل شاتل موبایل به این موضوع پرداخته است که آیا به راستی کمفروشی در بستههای اینترنتی رخ میدهد و اگر رخ نمیدهد، چرا کاربران ایرانی احساس میکنند که اپراتورها کمفروشی میکنند؛ مشروح این گفتوگو را در ادامه بخوانید:
فهرست مطالب
آیا کمفروشی از سوی اپراتورها اتفاق میافتد؟
بارها رگولاتوری و سایر دستگاههای نظارتی به بحث کمفروشی ورود کردند و این موضوع را مورد بررسی قرار دادند، اما کمفروشی اینترنت از سوی اپراتورها هیچوقت اثبات نشده است.
مشترکان اپراتورها نیز میتوانند از طریق گزارش مصرف داده خود تلفنهمراه (اندروید یا آیاواس) بر روی مصرف خود نظارت داشته باشند و گزارش مصرف داده به شکل تفکیک شده (وایفای یا موبایل) را از تلفنهمراه خود دریافت کنند.
چرا کاربران احساس کمفروشی میکنند؟
مصرف کاربران به دلیل افزایش استفاده از شبکههای اجتماعی بیشتر شده است؛ تعداد شبکههای اجتماعی روز به روز در حال افزایش است و تعداد حسابهای فعالی که کاربران در شبکههای اجتماعی متعدد میسازند نیز از این روند روبهرشد مستثنی نیست.
بزرگتر شدن اسکرین تلفنهای همراه و بالاتر رفتن کیفیت ضبط و پخش، خود منجر به افزایش مصرف کاربران شده است.
همچنین بروزرسانیهایی که در سیستمعاملها اندروید و آیاواس و به شکل تفکیک شده برای هر اپلیکیشن انجام میگیرد، خود منجر به افزایش مصرف داده میشود و اگر این اتفاق به شکل خودکار رخ دهد، کاربران متوجه آن نخواهند شد.