فیل اسپنسر اعلام کرده است که مایکروسافت دیگر سعی ندارد بازیکنان پلیاستیشن و نینتندو را به ایکسباکس بکشاند، بلکه میخواهد بازیهای خود را برای تعداد بیشتری از بازیکنان در دسترس قرار دهد.
به گزارش تکناک، ایکسباکس در حال حاضر در موقعیت عجیبی در صنعت بازی قرار دارد. از یک سو، این شرکت در فروش کنسولها از رقبا عقب افتاده، اما از سوی دیگر، در سهماهه دوم سال ۲۰۲۴ بیش از ۶ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است، که دومین فصل تعطیلات پرفروش آن به حساب میآید.
اسپنسر، مدیرعامل ایکسباکس در مصاحبهای با XboxEra، به سؤالی درباره صحبتهای خود در دادگاه FTC پاسخ داد. او پیشتر گفته بود که سونی از ۳۰ درصد درآمدی که از فروش بازیهای ایکسباکس روی پلیاستیشن به دست میآورد، برای تقویت موقعیت خود در بازار استفاده میکند. با وجود این، حالا رویکرد متفاوتی را بیان کرده است: «من دیگر نمیخواهم همه بازیکنان پلیاستیشن و نینتندو را به ایکسباکس منتقل کنم. مردم بهشدت نگران این بودند که بازیهای ما کجا منتشر میشوند. بیایید اجازه دهیم که افراد بیشتری بتوانند بازی کنند.»

اسپنسر توضیح داد که برخی از بازیکنان به دلیل علاقه به کنترلر یا اکوسیستم پلیاستیشن و نینتندو، هیچوقت به ایکسباکس مهاجرت نمیکنند. بنابراین، هدف ایکسباکس این است که بهجای رقابت بر سر سختافزار، بازیهای خود را روی پلتفرمهای بیشتری عرضه کند.
در حال حاضر، ایکسباکس مجموعهای از عناوین مهم را در دست توسعه دارد، که از جمله آنها میتوان به Doom: The Dark Ages، Gears 6، نسخه جدید Halo، Perfect Dark و Fable اشاره کرد. بسیاری از این عناوین یا برای پلیاستیشن تأیید شدهاند، یا شایعاتی مبنی بر عرضه آنها روی این پلتفرم وجود دارد.