کیفپول رمزنگاری شیائومی قرار است از سال ۲۰۲۶ بهصورت پیشفرض روی گوشیهای جدید نصب شود و میلیونها کاربر را وارد دنیای بلاکچین کند.
به گزارش سرویس اپلیکیشن موبایل تکناک، شیائومی، سومین تولیدکننده بزرگ گوشیهای هوشمند در جهان، قراردادی با شرکت Sei Labs امضا کرده است که براساس آن، از سال ۲۰۲۶ گوشیهای جدید خود را با کیفپول رمزنگاری و Explorer App ازپیشنصبشده روانه بازار خواهد کرد. این اقدام بخشی از همکاری جهانی جدید با تمرکز بر ترویج فناوری بلاکچین برای کاربران بیشتر است.
برنامه جدید به بلاکچین Sei متصل خواهد بود که بهطور خاص برای معاملات داراییهای دیجیتال طراحی شده است. این برنامه بهطور پیشفرض روی تمام گوشیهای جدید شیائومی که در خارج از سرزمین اصلی چین و ایالات متحده آمریکا فروخته میشوند، نصب خواهد شد. با توجه به اینکه شیائومی بیش از ۱۳ درصد سهم بازار جهانی گوشیهای هوشمند را در اختیار دارد (حدود ۱۶۰ میلیون دستگاه)، این همکاری امکان معرفی فناوری بلاکچین به میلیونها نفر کاربر جدید را فراهم میکند.
براساس اعلام Sei، این برنامه بهعنوان کیفپول رمزنگاری و دروازهای به خدمات Web3 عمل خواهد کرد. کاربران میتوانند پرداختهای همتابههمتا را ارسال و با برنامههای غیرمتمرکز (dApps) تعامل برقرار و سایر محصولات مبتنیبر بلاکچین را بدون نیاز به دانلود اضافی کاوش کنند.
Sei قصد دارد این همکاری را فراتر از گوشیهای هوشمند گسترش دهد. این شرکت اعلام کرده است که میخواهد امکان پرداخت با استیبلکوین را در بیش از ۲۰,۰۰۰ فروشگاه خردهفروشی شیائومی، ابتدا در هنگکنگ و بخشهایی از اتحادیه اروپا فعال کند. این ابتکار در نهایت به مشتریان امکان خواهد داد تا محصولات شیائومی را با استفاده از استیبلکوینهایی مانند USDC تهیه کنند؛ درحالیکه تراکنشها روی بلاکچین Sei تسویه میشوند.

Sei در بیانیهای مطبوعاتی که با کویندسک به اشتراک گذاشته، تأکید کرده است که این معامله میتواند رمزنگاری را به میلیونها نفر معرفی کند، بهویژه در بازارهایی که شیائومی حضور غالب دارد؛ مانند یونان (۳۶/۹ درصد سهم بازار) و هند (حدود ۲۴ درصد سهم بازار).
بااینحال، این اقدام ممکن است برای بسیاری از کاربران فقط بهمعنای افزودن نرمافزار ناخواسته دیگر (Bloatware) به گوشیهایشان باشد. برنامههای ازپیشنصبشده همواره یکی از ضعفهای گوشیهای شیائومی بودهاند. این وضعیت در گذشته بدتر بود؛ زیرا گوشیها با برنامههایی عرضه میشدند که اکثر مردم هرگز درخواست نکرده بودند یا به آنها نیازی نداشتند.
گیزموچاینا مینویسد که اگرچه شیائومی در سالهای اخیر تلاش کرده است تا شفافیت بیشتری داشته باشد و بهبودهایی در این زمینه اعمال کند، این همکاری جدید مانند گامی روبهعقب تلقی میشود. نصب پیشفرض برنامههای رمزنگاری که بسیاری از کاربران از آنها بیخبر هستند یا قصد ندارند از آنها استفاده کنند، ممکن است رضایتبخش نباشد و تجربه کاربری را تحتتأثیر قرار دهد.















