یاهو به‌دنبال استفاده از هوش مصنوعی Artifact

Artifact

یاهو، غول فناوری اینترنتی، Artifact، اپلیکیشن گردآوری و کشف اخبار مبتنی‌بر هوش مصنوعی را ازآن خود کرد. این اپلیکیشن را بنیان‌گذاران اینستاگرام طراحی کرده‌اند.

به‌گزارش تک‌ناک، نکته‌ مهم در این معامله، تمرکز یاهو روی فناوری اختصاصی این اپلیکیشن است و نه تیم هشت‌نفره آن. یاهو به‌دنبال موتور کشف اخبار مبتنی‌بر هوش مصنوعی آرتیفکت است که به آن در دسته‌بندی و مدیریت و شخصی‌سازی محتوا در یاهو نیوز و دیگر پلتفرم‌هایش کمک خواهد کرد.

Artifact که سال گذشته راه‌اندازی شد، امکاناتی نظیر ارتباط با مخاطبان و امکان مشاهده‌ اخبار دلخواه‌ را به آنان ارائه می‌داد و از هوش مصنوعی برای خلاصه‌کردن مقالات طولانی استفاده می‌کرد. آرتیفکت پیش‌تر اعلام کرده بود که اپلیکیشنش به‌تدریج کنار گذاشته خواهد شد؛ اما بر‌اساس این خرید، فناوری زمینه‌ای آن برای بهبود سرویس‌های خبری یاهو به‌کار گرفته می‌شود.

کت داونز مولدر، نایب‌رئیس ارشد و مدیرکل یاهو نیوز می‌گوید:

ياهو يکی از اولين شرکت‌هايی بود که ترکيب مدیریت انسان و الگوريتم را برای گردآوری اخبار به‌کار گرفت. از آن زمان، چشم‌انداز یادگیری ماشینی و شخصی‌سازی تغییر چشمگیری کرده است و آرتیفکت با فناوری پیشرو در این زمینه، توانسته است خود را با این تغییرات وفق دهد.

آرتیفکت به محصولی محبوب تبدیل شده است و ما هیجان‌زده‌ایم که بتوانیم به توسعه‌ این فناوری ادامه دهیم و مأموریتمان را برای تبدیل‌شدن به راهنمای معتبر اطلاعات دیجیتال و بهترین گردآورنده‌ محتوا برای کاربران پیش ببریم.

موتور کشف اخبار مبتنی‌بر هوش مصنوعی Artifact فید خبری برای خوانندگان ایجاد می‌کند و به‌مرور‌زمان با علایقشان سازگار می‌شود. همچنین، آرتیفکت از قابلیت‌هایی نظیر ابزارهایی برای جلوگیری از گسترش فریبنده‌خوانی (کلیک‌بیت) و امکانات آسان برای به اشتراک‌گذاری بهره می‌‌برد که یاهو اکنون می‌تواند از آن‌ها برای متمایزکردن خود از رقبا بهره‌مند شود.

درپایان، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که بنیان‌گذاران Artifact، کوین سیستروم و مایک کریگر‌، در طول این دوره‌ انتقال به‌عنوان مشاور با یاهو همکاری خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.