مسدودکنندههای تبلیغاتی زیادی وجود دارد که به کاربران اجازه میدهند تا تبلیغات را نادیده بگیرند. حال یوتیوب تأیید کرده که میخواهد آنها را از بین ببرد.
بهگزارش تکناک، تبلیغات یوتیوب برای اکثر ما بهدلیل وقفه در تماشای ویدئو دلخواهمان آزاردهنده است. این پلتفرم محبوب به کاربران امکان میدهد تا محتوا را بهرایگان مشاهده کنند. تنها راهحل برای مشاهدهنکردن تبلیغات یوتیوب همراه با سایر مزایا، تهیهی اشتراک یوتیوب پریمیوم است.
بااینحال، مسدودکنندههای تبلیغاتی زیادی وجود دارد که به کاربران اجازه میدهند تا تبلیغات را نادیده بگیرند. این داستان روبهپایان است؛ زیرا یوتیوب تأیید کرده است که قصد دارد این ابزار را از بین ببرد.
گیزموچاینا مینویسد که YouTube (American video-sharing platform owned by Alphabet Inc.) از ابتدای امسال با هدف آزمایشی کوچک مسدودکردن مسدودکنندههای تبلیغاتی را شروع کرده است. این پلتفرم محبوب بهشدت تلاش خواهد کرد تا در سراسر جهان درمقابل مسدودکردن تبلیغات ازطریق ابزارهای مختلف قدرت گیرد. با وجود واکنشهای منفی کاربران در طول آزمایش کوچک، یوتیوب قصد دارد کاربران را متقاعد کند که یا بهسمت تهیهی اشتراک پرداختی پریمیوم بروند یا مسدودکنندههای تبلیغاتی را غیرفعال کنند.
کریستوفر لاوتون، مدیر ارتباطات یوتیوب، در بیانیهای خطاب به The Verge اعلام کرد:
استفاده از مسدودکنندههای تبلیغاتی برخلاف شرایط خدمات یوتیوب است. تبلیغات به حمایت از اکوسیستمی متنوع از خالقان در سراسر جهان کمک میکند و میلیاردها نفر را قادر میسازد تا به محتوای دلخواهشان در یوتیوب دسترسی پیدا کنند.
اگر کاربر از مسدودکنندههای تبلیغاتی استفاده کند، او اعلانی دریافت خواهد کرد که میگوید «پخش ویدئو مسدود شده است؛ مگر اینکه یوتیوب در فهرست مجاز قرار گیرد یا مسدودکننده تبلیغاتی غیرفعال شود».
همچنین، کاربران دعوت خواهند شد تا به تبلیغات اجازهی پخش بدهند یا اشتراک پریمیوم یوتیوب را تهیه کنند. این پلتفرم اخطار خواهد داد که درصورت ادامهی استفاده از مسدودکنندههای تبلیغاتی پس از سه ویدئو، پخشکنندهی ویدئو بهطور کامل مسدود خواهد شد.
موقعیت YouTube دربارهی مسدودکنندههای تبلیغاتی درککردنی است؛ زیرا درآمد تبلیغاتی بزرگترین منبع درآمد برای این پلتفرم است. این شرکت در ابتدای امسال تبلیغات ردیابینشدنی ۳۰ثانیهای را در نرمافزار تلویزیونی خود معرفی و استفاده از وقفههای تبلیغاتی بلندتر، ولی با تعداد کمتر در تلویزیون را نیز آزمایش کرده است.