بسته تبلیغاتی جدید یوتیوب معرفی شد

یوتیوب با معرفی بسته تبلیغاتی جدید به نام Spotlight Moments اعلام کرد که از هوش مصنوعی گوگل برای تبلیغ‌دهندگان استفاده می‌کند.

به گزارش تکناک، ایده در اینجا استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی خودکار محبوب ترین ویدیوهای YouTube مربوط به یک لحظه فرهنگی خاص مانند هالووین، یک مراسم جوایز مهم مانند اسکار یا یک رویداد ورزشی است.

بر این اساس تبلیغ‌دهنده قادر خواهد بود تبلیغات خود را در ویدئوهایی که به موضوع یا رویداد مربوط می‌شود را در یک کانال یوتیوب برند شده ارائه دهد و ویدئوها در آن به صورت لیست‌های به‌روز شونده جمع‌آوری می‌شوند.

واکنش سازمان بازاریابی گروه GroupM نسبت به این پیشنهاد جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای تبلیغات مثبت بوده و این سازمان به عنوان اولین شرکتی است که به مشتریان تبلیغاتی خود دسترسی به Spotlight Moments را ارائه می‌دهد.

بسته تبلیغاتی جدید یوتیوب معرفی شد

محصول  Spotlight Moments تنها یکی از پیشرفت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط یوتیوب معرفی شده است و به سایر کمپین‌های هوش مصنوعی مانند کمپین Video Reach و Video View که همچنان از هوش مصنوعی گوگل بهره می‌برند، می‌پیوندد.

شرکت اعلام می‌کند که تبلیغ‌دهندگانی که از کمپین‌های Video Reach با فرمت‌های استریم، فید و YouTube Shorts استفاده می‌کنند، در مقایسه با فقط استریم، ۵۴٪ بیشترین دسترسی را با هزینه‌ی ۴۲٪ کمتر دریافت می‌کنند. همچنین کمپین‌های Video View که در ماه گذشته راه‌اندازی شدند، در آزمایش‌ها ۴۰٪ بیشترین تعداد بازدید و هزینه‌ی ۳۰٪ کمتر در هر بازدید را نسبت به فقط استریم ارائه می‌دهند. کمپین‌های Video Reach در ماه نوامبر راه‌اندازی خواهند شد.

هوش مصنوعی در دنیای تبلیغات جدید نیست، زیرا در طول سال‌ها فناوری یادگیری ماشین و الگوریتم‌ها به طور منظم برای سرویس دادن تبلیغات و هدف‌گیری از جمعیت مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما گوگل به دنبال “دوره‌ی جدیدی” است که در آن پیشرفت‌های هوش مصنوعی تولیدی در کمک به تحول نحوه‌ فروش و قرارگیری تبلیغات شرکت کمک خواهند کرد. به عنوان مثال، در ماه مه، یک تجربه مکالمه با زبان طبیعی جدید در Google Ads ارائه کرد که به برندها کمک می‌کند کمپین خود را شروع کنند تا استفاده از تبلیغات جستجو را آسان‌تر کنند و به آنها اجازه می‌دهد برای پیشنهادات درست همانطور که می‌توانید از یک همکار بپرسید از هوش مصنوعی سوال کنید.

گوگل همچنین از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد خودکار منابع تبلیغات جستجو استفاده می‌کند. این منابع از محتوای صفحه اصلی برند و تبلیغات موجود برای ایجاد عناوین و توصیف‌های جدید برای تبلیغات استفاده می‌شوند. در کمپین‌های AI عملکرد بیشینه، هوش مصنوعی گوگل می‌تواند از طریق وبسایت برند درباره‌ آن یاد بگیرد و سپس یک کمپین را با متن و منابع مربوطه، از جمله تصاویر تولید شده، پر کند.

همچنین، تبلیغات را در تجربه تولیدی جستجوی گوگل (SGE) یکپارچه می‌کند، که یک روش مکالماتی برای استفاده از موتور جستجوی گوگل ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.