معرفی یک تغییر جالب در نسخه جدید ویندوز 11

مایکروسافت با اعمال تغییراتی جالب در ویندوز 11 23H2 ، اپلیکیشن‌ها و اجزا سیستم را از هم جدا می‌کند تا به کاربران کمک کند.

به گزارش تکناک، در هفته گذشته، مایکروسافت یک نسخه پیش‌نمایش را برای اعضای برنامه Windows 11 Insiders منتشر کرد. این نسخه جدید با شماره ساخت 22621.2500 تحت نام KB5031455 منتشر شد.

علاوه بر تغییرات، بهبودها و رفع مشکلات اعلام شده، کاربر توییتر با نام کاربری techosarusrex متوجه شد که مایکروسافت تغییر جالبی را در تنظیمات برنامه‌های پیش‌فرض سیستم در ویندوز 11 اعمال کرده است.

این نسخه، یک بخش جدید و مجزای “اجزای سیستم” را در تنظیمات Microsoft Windows 11 (family of computer operating systems developed by Microsoft) تحت منوی “سیستم” اضافه کرده است. هنگامی که کاربر این گزینه “اجزای سیستم” را اجرا می‌کند، تمام برنامه‌های سیستم در این بخش ظاهر می‌شوند.

این تغییر قرار است در ویندوز 11 23H2  مورد استقبال قرار بگیرد و مایکروسافت تایید کرده است که در سه‌ماهه بعدی منتشر خواهد شد. این شرکت بزرگ فناوری قبلاً چندین ویژگی را از طریق به‌روزرسانی ویژگی Moment 4 22H2 منتشر کرده است، اما ویژگی‌های بیشتری مانند اجزای سیستم که در اینجا در حال بحث درباره آن هستیم، در به‌روزرسانی ویژگی 23H2 منتشر خواهند شد.

اگر خبر‌ها را دنبال نکرده‌اید، شرکت ردموند در حال حاضر مشغول اطمینان حاصل کردن از نیازمندی‌های سیستم مورد نیاز برای ویندوز 11 23H2  است.

این نخستین بار نیست که مایکروسافت سعی می‌کند جداسازی برنامه‌های سیستم را آسان‌تر کند. اولین تغییر این چنینی در ماه ژوئیه در کانال Dev مشاهده شد، جایی که در آیکون‌های برنامه‌های منو Start، برچسب “سیستم” به جای برچسب “مایکروسافت” دیده شد.

حدود یک ماه پس از آن، مایکروسافت گزینه حذف آسان اینگونه برنامه‌ها را در کانال Canary ویندوز 11 (خانواده‌ای از سیستم‌های عامل برای رایانه‌های شخصی، سرورها، تلفن‌های همراه هوشمند و دستگاه‌های مجتمع) اضافه کرد. در همان ماه، یعنی در ماه اگوست، در کانال Dev، مایکروسافت اطمینان حاصل کرد که اجزای سیستم از طریق مرورگر پیش‌فرض توسط کاربر راه‌اندازی شوند. این تنها برای منطقه اقتصادی اروپایی (EEA) اعمال می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.