یوتیوب به دنبال رویکردی تهاجمی تر برای جلوگیری از استفاده بینندگان از مسدودکننده های تبلیغات، هنگام تماشای ویدیوها در پلتفرم خود است.
به گزارش تکناک و طبق گزارش BleepingComputer و اسکرین شات های کاربران در شبکه های اجتماعی مانند Reddit، یک اخطار پاپ آپ به آنها هشدار می دهد که سرویس پخش آنها پس از سه ویدیو مسدود می شود.
طبق این اخطار، youtube امکان مشاهده ویدیوها در این پلتفرم را مگر در صورت غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات یا افزودن وبسایت به لیست سفید خود مسدود میکند. طبق این اطلاعیه، تبلیغات امکان استفاده رایگان از یوتیوب را برای میلیاردها کاربر در سراسر جهان فراهم میکند. به منظور عدم مشاهده تبلیغات، کاربران میتوانند با تهیه اشتراک YouTube Premium، همچنان کسب درآمد سازندگان را تضمین کنند. قبل از این اخطارها، یوتیوب فقط پنجرههای بازشو را به کاربران مسدودکننده تبلیغات نشان میداد و به آنها یادآوری میکرد که این کار برخلاف شرایط وب سایت است. در نهایت، یک تایمر به اطلاعیه ها اضافه شد تا از مشاهده آن توسط بینندگان اطمینان حاصل شود.
طبق توضیح این شرکت به وب سایت BleepingComputer، هشدارهای جدید بخشی از یک آزمایش است. به گفته یکی از سخنگویان این نشریه، youtube در حال اجرای یک آزمایش کوچک در سطح جهانی است که از کاربران مسدودکننده های تبلیغات فعال، درخواست پخش تبلیغات در youtube یا تهیه اشتراک YouTube Premium را دارد. به گفته آنها، در صورت ادامه استفاده کاربران از این ابزار، ممکن است یوتیوب به طور موقت پخش را غیرفعال کند. این سخنگو افزود: تنها در صورت نادیده گرفتن درخواستهای مکرر برای اجازه پخش تبلیغات در یوتیوب، پخش غیرفعال خواهد شد. هنوز اینکه یوتیوب پس از تماشای سه ویدیو، پخش را بهطور خودکار مسدود میکند و یا به آنها فرصتهای بیشتری برای غیرفعال کردن ابزار میدهد، مشخص نیست.
در حال حاضر، این رویکرد جدید تنها بر تعداد کمی از کاربران تأثیر گذاشته است. این وبسایت که بیشترین درآمد خود را از تبلیغات به دست میآورد، در سه فصل گذشته شاهد کاهش درآمد تبلیغاتی خود بوده است، بنابراین در صورت تأثیر این آزمایش بر درآمد youtube ، احتمال گسترش این ویژگی به کاربران بیشتر در سراسر جهان وجود دارد.