اینستاگرام ویژگیهای جدیدی به بخش استوریها اضافه کرده است که شامل استیکرهای تعاملی جدید برای به اشتراک گذاری موسیقی، عکس و ویدئو میشود.
به گزارش تکناک،جذاب ترین ویژگی جدید، Reveal نام دارد و زمانی که اعمال شود، محتوای پست استوری را تار می کند. تنها راهی که کاربران می توانند پست را ببینند این است که برای فردی که آن را به اشتراک گذاشته است پیام مستقیم (DM) ارسال کنند.
رئیس اینستاگرام، آدام موسری، گفته است که پیام های مستقیم به بخش مهمی از پلتفرم تبدیل شده اند و استوری ها و پیام های مستقیم دلیل اصلی رشد اینستاگرام هستند.
نیاز به ارسال پیام مستقیم برای مشاهده محتوا، تکامل بعدی این موضوع است و بدون شک توسط سازندگان محتوا برای افزایش تعامل استوری هایشان به عنوان یک ترفند به کار گرفته خواهد شد.
ویژگی دیگر، Frames، یک پوشش پولارویدی روی تصاویری قرار می دهد که در ابتدا خاکستری هستند. هنگامی که کاربران گوشی خود را تکان می دهند، عکسی ظاهر می شود ، شبیه کاری که بسیاری با عکس های پولارویدی واقعی انجام می دهند.
اگر نمیخواهید تلفن خود را تکان دهید، میتوانید روی دکمه «تکان دادن برای نمایش» ضربه بزنید. در حالی که استوریها به طور سنتی برای به اشتراک گذاشتن محتوا در مورد کاری که در حال حاضر انجام میدهید استفاده میشوند، این ویژگی جدید برای نوعی پست نوستالژیک طراحی شده است
اینستاگرام همچنین یک ویژگی تمپلیت مبتنی بر موسیقی را اضافه می کند که به کاربران امکان می دهد آهنگ ها را با استفاده از گزینه هایی مانند “آهنگ مورد علاقه در آلبوم X” یا “اگر می توانستید برای بقیه عمرتان فقط به یک آهنگ گوش دهید” در استوری های خود به اشتراک بگذارند.
این ویژگی با نام Add Yours Music، بر اساس استیکر «اضافه کردن شما» اینستاگرام ساخته شده است که به کاربران امکان میدهد با توجه به یک درخواست یا موضوع خاص، با استوریهای کاربران دیگر با استوریهای خودشان پاسخ دهند.
اینستاگرام از راهاندازی ویژگی جدیدی به نام “Cut out” خبر داده است. این قابلیت به کاربران امکان میدهد تا بخشی از ویدیوها یا عکسهای موجود در گالری خود را به استیکرهای سفارشی تبدیل کرده و به استوریها یا ریلهای خود اضافه نمایند.
استیکرهای ایجاد شده، در سینی استیکر کاربران ذخیره شده و میتوانند به دفعات مورد استفاده قرار گیرند. همچنین، این قابلیت به کاربران اجازه میدهد تا استیکرهای “Cut out” خود را برای استفاده مجدد به دیگران بدهند.
اینستاگرام در حال اعمال تغییراتی برای تقویت محتوای اصلی از کاربران است. بزرگترین تغییر در این راستا اوایل این هفته اتفاق افتاد، زمانی که شرکت اعلام کرد محتوای بازنشر شده یا گردآوری شده را اساسا در بخش پیشنهادات نامرئی میکند و به جای آن، نسخه اصلی پست را جایگزین میکند.
سلام وقت بخیر
چگونه میتونیم از این قابلیت جدید استفاده کنیم؟؟