آئودی کمتر از 100 دستگاه R8 E-Tron فروخت و تصمیم گرفت تولید این ابر خودروی الکتریکی یک میلیون یورویی را تنها پس از یک سال پایان دهد.
به گزارش تک ناک، نیازی به گفتن نیست که Four Rings امیدوار است که خودروی جانشین تمام الکتریکی تایید شده برای دستگاه وی 10 امروزی در سالهای آینده عملکرد بهتری داشته باشد. در گزارشی جدید، اتوکار اعلام کرده است که این خودروی الکتریکی در حال حاضر در حال توسعه است و تا اواسط دهه جاری عرضه خواهد شد.
این مجله بریتانیایی با استناد به منابعی از داخل اینگولشتات ادعا میکند که جایگزین R8 با نام دیگری عرضه خواهد شد و در عین حال به فرمول عملکرد خودروهای کوپه دو در وفادار میماند.
ظاهراً خودروی جانشین آئودی R8 الکتریکی قویترین از نوع خود خواهد بود و مجموعهای از قطعات دست ساز را در خود دارد. قرار است تولید در همان کارخانه در بولینگر هوفه آلمان، جایی که این ابرخودروی بنزینی در حال حاضر مونتاژ می شود، انجام شود. شایعه شده است که مدل آیس در پایان سال 2023 عرضه خواهد شد، اما نه قبل از نسخه ویژه دیفرانسیل عقب.
دو سناریوی قابل قبول در مورد پلتفرم مورد استفاده آن وجود دارد و هر دو مربوط به پورشه هستند. این می تواند معماری SSP Sport باشد که زیربنای نسل بعدی Taycan و E-Tron GT خواهد بود یا یک پلتفرم جدید خودروی اسپورت که برای جانشینان الکتریکی 718 باکستر و کیمن امروزی کار می شود. آئودی از هر پایهای که استفاده میکند، جایگزین برقی R8 باید سریعتر و قدرتمندتر از E-Tron GT باشد که 637 اسب بخار برای شتاب 0 تا 100 کیلومتر در 3.3 ثانیه دارد.
سباستین گرام، رئیس آئودی اسپورت به اتوکار گفت که در حالی که جانشین R8 در اولویت است، خودروی اسپرت کوچکتر و مقرون به صرفه تر TT نیز نادیده گرفته نخواهد شد.
در حالی که R8 خود را برای آینده الکتریکی آماده می کند، مدل خواهرش یک موتور احتراقی را برای یک نسل دیگر حفظ خواهد کرد. لامبورگینی تایید کرده است که جانشین هوراکان به عنوان بخشی از یک پیشرانه هیبریدی پلاگین، یک ICE با بیش از شش سیلندر خواهد داشت. نوزاد لامبو احتمالاً در سال 2024 به دنیا می آید زیرا سال آینده همه چیز در مورد جایگزین آونتادور خواهد بود.