شرکت متا اعلام کرد در حال پیادهسازی امکان تنظیم محتوا و شخصیسازی بیشتر Reels های منتشر شده در فیسبوک، به منظور توجه بیشتر به علایق کاربران است.
به گزارش تکناک، ابعاد این ویژگیهای جدید شبیه به صفحه ForYou شخصیسازی شده TikTok خواهد بود.
امکانات شخصیسازی جدید این Reels به افراد امکان سفارشیسازی محتوای ترجیحی و اجتناب از محتوای نامطلوب را میدهد. متا همچنین گفت: Reels را به صفحه اصلی فیسبوک واچ با امکان مرور ویدیوهای کوتاه و بلند، اضافه خواهد کرد.
کنترلهای شخصیسازی به شکل دکمههای Show More یا Show Less ارائه خواهند شد و میتوان با انتخاب منوی سه نقطه زیر پخشکننده ویدیو پس از مشاهده ویدیو، آن را انتخاب کرد. متا گفت این گزینه همچنین در زیر Reels و ویدیوها در واچ کاربر ظاهر خواهد شد. متا طی این معرفی گفت: به طور موقت اولویت بندی محتوا به منظور بهینه سازی تجربه مخاطب دستکاری خواهد شد.
متا ویژگی Show More/Show Less را از طریق فید فیسبوک در ماه اکتبر معرفی کرد. این ابزار برای رتبه بندی و اولویت بندی محتوا بر اساس انتخاب افراد، به هوش مصنوعی متکی است.
رشد دو برابری بازنشر Reels در فیسبوک
متا گفت Reels محبوبتر میشوند و نرخ باز نشر آنها در فیسبوک طی شش ماه گذشته دو برابر شده است. متا همچنین با تخصیص برچسبهایی به ویدیوهای Reels، به بیننده علت نمایش محتوای خاصی در فید را اطلاع میدهد.
بهنظر میرسد تغییرات مربوط به Reels از پلتفرم ویدیوی کوتاه محبوب TikTok الگوبرداری میکنند. محبوبیت این برنامه ویدیویی با ارائه صفحه بیش از حد شخصیسازی شده ForYou آن افزایش یافت. این صفحه بر الگوریتمی برای تشخیص ویدیوهای مورد علاقه کاربر تکیه میکند.
آینده TikTok در ایالات متحده نامشخص است: برخی از قانونگذاران آمریکایی به دلیل نگرانی های مربوط به امنیت ملی مرتبط با شرکت مادر چینی آن، ByteDance، برای ممنوعیت این برنامه تلاش می کنند. همراه با تصمیمگیری قانونگذاران درباره سرنوشت TikTok، سایر شرکت های رسانه های اجتماعی نیز مشغول کپی برداری از برخی از ویژگی های محبوب آن هستند.