چین بالون علمی محموله سنگین خود را به نمایش گذاشت

چین به عنوان بخشی از آزمایش نمایشی خود در 30 سپتامبر 2022 یک بالون 1.2 تنی محموله علمی را تا ارتفاع تقریباً 18 مایلی (30 کیلومتری) به آسمان برد.

به گزارش تکناک، یک تیم از موسسه تحقیقات اطلاعات هوافضا (AIR) آکادمی علوم چین (CAS) این آزمایش را در استان چینگ های در شمال غربی چین انجام داد. آنها تصمیم گرفتند ظرفیت بار پلتفرم بالون ارتفاع بالای خود را تأیید کنند.

در بیانیه مطبوعاتی CAS آمده است که توسعه جدید گامی بیشتر در توسعه پلتفرم بالون در ارتفاع بالا چین است.

بالونی که توسط محققان AIR مستقر شده است قادر است هزاران ابزار علمی و آزمایشات را به اتمسفر فوقانی حمل کند.CAS و AIR اطلاعات کمی در مورد تعداد محموله های علمی، در صورت وجود، منتشر کردند که در مأموریت نمایشی انتقال یافتند.

با این حال، در بیانیه CAS، این سازمان ادعا کرد که بالون قادر است وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین بزرگ و سایر فناوری‌های آزمایشی را به منطقه نزدیک به فضای استراتوسفر بفرستد.

چین به عنوان بخشی از آزمایش نمایشی خود در 30 سپتامبر 2022 یک بالون 1.2 تنی محموله علمی را تا ارتفاع تقریباً 18 مایلی (30 کیلومتری) به آسمان برد.

در طول آزمایش آنها، طول باد نشده بالون بیش از 100 متر اندازه گیری شد. پس از باد شدن، اندازه آن 180هزار متر مکعب بود. بالون یک گوندولا را تقریباً 18 مایل به آسمان برد.

ناسا همچنین پتانسیل زیادی را در توسعه بیشتر بالن های ارتفاع بالا می بیند، که در حال حاضر نقش مهمی در مشاهدات هواشناسی و بررسی تغییرات آب و هوایی دارند.

بالون فضایی ناسا

ماه گذشته، آژانس فضایی ایالات متحده یک نمونه اولیه بالون روباتیک هوایی را آزمایش کرد که با هدف استقرار ابزارهای علمی در ابرهای زهره طراحی شده بود. این بالون تاکنون دو پرواز آزمایشی موفقیت آمیز را انجام داده است و روزی می تواند به دانشمندان کمک کند تا دریابند که آیا حیات بیگانه میکروبی در جو فوقانی زهره وجود دارد یا خیر.

چین به مسابقه فضایی می پیوندد

در سال‌های اخیر، چین سخت تلاش کرده است تا خود را به عنوان یک قدرت فضایی پیشرو در جهان تثبیت کند که قادر به رقابت با ناسا و آژانس فضایی روسیه Roscosmos است. چین در سال 2019، یک مریخ نورد را در سمت دور ماه فرود آورد و سال گذشته یک مریخ نورد دیگر را با موفقیت روی مریخ فرود آورد. اداره فضایی این کشور همچنین سومین و آخرین ماژول ایستگاه فضایی تیانگونگ خود را در این هفته، 31 اکتبر به مدار زمین برد. همچنین در حال برنامه ریزی یک ایستگاه مداری ماه با روسیه برای رقابت با برنامه دروازه ماه ناسا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.