آغاز شمارش معکوس برای تجهیز فوتبال ایران به فناوری VAR

آغاز شمارش معکوس برای تجهیز فوتبال ایران به فناوریVAR

با گذشت مدتی از به‌کارگیری فناوری VAR در تورنمنت‌ها و لیگ‌های معتبر، همچنان بحث در خصوص امکان راه‌اندازی آن در ایران با بحث‌های زیادی دنبال می‌شود.

به گزارش تکناک به نقل از ورزش3، مهدی تاج که بعد از دستیابی به ریاست فدراسیون فوتبال در راستای بهسازی شرایط و به‌کارگیری زیرساخت‌ها نیز وعده داده بود، اکنون پیگیری موضوع راه‌اندازی VAR را دنبال می‌کند.

مسئله‌ای که بارها عنوان شده در نیم فصل دوم فوتبال ایران ورزشگاه‌ها به فناوری VAR مجهز خواهند شد تا بزرگ‌ترین چالش فوتبال تا حد زیادی به سامان برسد.

اکنون در تازه‌ترین اظهارنظری که در خصوص راه‌اندازی این تجهیزات صورت گرفته، عنوان شده که باید ورزشگاه‌ها شرایط تجهیز به این سیستم را فراهم سازند. احسان اصولی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در توضیح این موضوع گفت: این تکنولوژی در همه دنیا به همین شکل بوده است، همانطور که برگزاری مسابقات و تأمین هزینه‌های استادیوم‌ها با باشگاه‌هاست. این اتفاق به تعامل باشگاه‌ها با ورزشگاهی که با آن طرف قرارداد هستند، برمی‌گردد. از دید فدراسیون فوتبال معرفی و تجهیز ورزشگاه به الزامات VAR برعهده باشگاه‌هاست. ما در معرفی شرکت طرف قرارداد و اینکه بتوانیم تخفیف و مساعدت‌ها و پشتیبانی‌های اولیه را بگیریم، کار کردیم، اما این تجهیزات متعلق به ورزشگاه و باشگاهی خواهد بود که ورزشگاه خانگی‌اش را معرفی می‌کند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در ادامه با اشاره به این موضوع که برای تجهیز استادیوم‌ها به دنبال همکاری باشگاه‌ها هستند گفت: ما چاره‌ای نداریم و برای اینکه فوتبال‌مان شکل حرفه‌ای‌تری بگیرید باید به این سمت حرکت کنیم. باشگاه‌ها باید در تعامل با فدراسیون فوتبال و شرکتی که این تجهیزات را می‌آورد مساعدت لازم را داشته باشند.

من شنیده‌ام که بیشتر باشگاه‌های بخش خصوصی نگران هزینه‌ها بودند. ان‌شاءالله که دغدغه‌شان برطرف شود. با توجه به هزینه‌هایی که باشگاه‌ها در طول فصل دارند، هزینه‌های VAR عدد بزرگی نیست و در نهایت نیازی است که همه ما به آن اذعان داریم و در فوتبال ما ملموس است، بهتر است راه‌اندازی این تجهیزات در فوتبال ما محقق شود تا تمام عوامل فوتبال‌مان بتوانند در سطوح بین‌المللی حضور داشته باشند.

اما مهم‌ترین سوال این است که آیا «VAR به نیم‌فصل دوم لیگ امسال می‌رسد؟»؛ اصولی در این خصوص اینطور توضیح داد: دوستان ما در کارگروه VAR به دو گزینه نهایی رسیدند و در مذاکراتی که انجام شده است، معرفی شدند. تأییدیه نهایی هم گرفته شده است. قطعاً از بین این دو شرکت با یکی قرارداد می‌بندیم و این شرکت‌ها در ابتدای کار ورزشگاه‌هایی را که آمادگی داشته باشند، مجهز می‌کنند. ما هدف‌گذاری‌مان را برای شروع نیم‌فصل دوم گذاشتیم، اما قولی نمی‌دهیم و تلاش خواهیم کرد. به این جهت که برخی اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی وجود دارد و ممکن است که کار به تأخیر بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.