اتصال ماهواره‌ای به قابلیت‌های گوشی‌ آیفون افزوده می‌شود

اتصال ماهواره‌ای به قابلیت‌های گوشی‌ آیفون افزوده می‌شود

در طول سال گذشته میلادی، یکی از شایعات آیفون که در کانون توجه قرار گرفت این بود که اپل در حال توسعه  قابلیت های جدید اتصال ماهواره‌ ای به گوشی های آیفون جدید است.

تک ناک – گزارش جدیدی از Ming-Chi Kuo امروز نشان می دهد که اپل “توسعه سخت افزاری” این ویژگی را تکمیل کرده است، اما هنوز مشخص نیست که دقیقا چه زمانی این قابلیت برای عموم عرضه می شود.

جدیدترین ویژگی های ماهواره ای آیفون 14

میگ چی کو امروز در پست جدیدی در حساب مدیوم خود، گفت که انتظار دارد ویژگی‌های ارتباطی ماهواره‌ای در سال‌های آینده به دلیل «تکرار فزاینده بلایای طبیعی و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در سال‌های اخیر» به طور فزاینده‌ای در گوشی‌های هوشمند رایج شود.

به گفته این تحلیلگر، اپل تست سخت افزاری خود را برای ویژگی های ارتباطی ماهواره ای در آیفون 14 به پایان رسانده است. در واقع، توسعه سخت افزاری واقعی این ویژگی ظاهرا برای آیفون 13 تکمیل شده بوداما  اپل از این توسعه سخت افزاری برای آزمایش و نهایی کردن در  آیفون 14 استفاده خواهد  کرد.

digikala

دلیل اینکه اپل علیرغم تکمیل توسعه سخت افزار نتوانسته است ویژگی های ماهواره ای را راه اندازی کند این است که “مدل تجاری مورد مذاکره قرار نگرفته است.”

کو در ادامه می گوید که اپل به احتمال زیاد با Globalstar برای راه اندازی اتصال  ماهواره ای داخلی آیفون شریک می شود. کو می‌گوید: اگر اپل و سرویس دهنده های تلفن همراه بتوانند مشکل مدل کسب‌وکار را حل کنند این ویژگی قابلیت عملی شدن دارد.

هدف اصلی از اضافه کردن اتصال ماهواره ای آیفون، فعال کردن سرویس های پیامکی و صوتی در شرایط اضطراری است که آن خدمات توسط اپراتور های سنتی تلفن همراه ارائه نمی شود. بلومبرگ گزارش داده است که دو ویژگی ماهواره ای وجود دارد: یکی برای پیام رسانی در برنامه پیام ها و دیگری که مکانیسم گزارش مستقیم تری را برای موارد اضطراری تر مانند سقوط هواپیما و غرق شدن کشتی ارائه می دهد.

گلوبال استار در اوایل سال جاری اعلام کرد که 70 ماهواره جدید برای «پر کردن و افزایش عمر مجموعه ماهواره ای موجود در مدار گلوبال استار» خریداری کرده است. این شرکت گفت که این ماهواره ها را برای “ارائه خدمات مستمر ماهواره ای به یک مشتری بالقوه” خریداری کرده است که این مشتری اعلام شده توست گلوبال استار می تواند اپل باشد.

اپل قرار است آیفون 14 و آیفون 14 پرو را در جریان رویداد ویژه “Far out” خود در 7 سپتامبر معرفی کند. آثار هنری  تبلیغ شده و پوسترهای این رویداد ممکن است به خوبی به ویژگی اتصال ماهواره‌ ای آیفون جدید اشاره کنند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.