کاهش 99 درصدی مصرف انرژی با اجرای طرح جدید “اتریوم”

شبکه جدید اتریوم مصرف انرژی را کاهش می دهد

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ، طرحی را برای کاهش انتشار کربن تا بیش از ۹۹ درصد در ماه آینده تکمیل خواهد کرد و  بنیادی که این پلتفرم را کنترل می‌کند هم این موضوع را تایید کرده است.

به گزارش تک ناک، این پروژه اتریوم که «ادغام» نامیده می‌شود، منجر به تغییر زیربنایی فناوری اعتبارسنجی تراکنش های اتریوم به فرآیند جدیدی می‌شود که مدیریت آن مصرف انرژی را کاهش می دهد.

پس از تکمیل این طرح  ادغام ، نقش “ماینرها” در اکوسیستم اتریوم پایان می یابد  و مصرف برق کاهش چشمگیری خواهد داشت.

این کاربران مقادیر عظیمی از فناوری قدرتمند و هدفمند را در تمام روز اجرا می کردند تا اعداد تصادفی تولید کنند که بر امنیت کل شبکه تأثیر می گذاشت .

به گفته الکس دی وریس، اقتصاددان هلندی که وب سایت Digiconomist را اداره می کند، مصرف انرژی استخراج اتریوم در حال حاضر حدود 72 تراوات ساعت در سال تخمین زده می شود. این مقدار مصرف با کل مصرف برق کلمبیا قابل مقایسه است و با ردپای کربنی سوئیس برابر است.

این تغییر منجر به دور شدن پلتفرم از فرآیند «اثبات کار» می‌شود که ماینرهای ارزهای دیجیتال را مقید  به تولید اعداد تصادفی برای تأیید سوابق ذخیره‌شده در بلاک چین می کرد.بلاک چین  فناوری زیربنایی ارزهای دیجیتال مانند اتریوم و بیت‌کوین که محبوب‌تر هستند می باشد.

اتریوم در عوض از فرآیند «اثبات سهام» استفاده می‌کند، که در آن شبکه توسط کاربرانی که مبالغی از ارز دیجیتال را «سهام» کرده اند، ایمن می‌شود ، این کاربران  باید در ریسک از دست دادن سهام به شکه  متعهد باشند.

دی وریس گفت : این تغییر ، مصرف ارنژی را در شبکه اتریوم به صورت قابل توجهی کاهش می دهد.آنها می توانند بخش عظیمی از مصرف  برق خود را بکاهند . من روی کمی سازی دقیق تر کار خواهم کرد، اما حداقل 99درصد (احتمالاً حتی 99.9درصد) کاهش مصرف باید قابل دستیابی باشد. این به معنای چیزی شبیه مصرف برق کشوری مانند پرتغال (یک چهارم کل مراکز داده در جهان) است که یک شبه حذف می شود.

مدل اثبات سهام در حال حاضر بر روی یک بلاک چین آزمایشی “فانوس دریایی” استفاده می شود، جایی که برای اطمینان از اینکه امنیتی که این ادغام  ارائه می کند برای اقتصاد چند میلیارد دلاری که پشتوانه  شبکه اتریوم است  دارد کفایت می کند یا نه. اکنون بلاک چین آزمایشی کار شبکه اصلی را بر عهده خواهد گرفت.

بنیاد اتریوم در توضیح این ادغام گفت: “تصور کنید اتریوم یک سفینه فضایی است که برای یک سفر بین ستاره ای آماده نیست.” با شبکه فانوس دریایی ، یک موتور جدید و یک بدنه سخت ساخته شده است. پس از آزمایش های قابل توجه، تقریباً زمان تعویض موتور جدید با موتور میانی پرواز قدیمی فرا رسیده است. این موتور جدید و کارآمدتر با کشتی موجود ادغام می‌ شود و آماده است چند سال نوری جدی را طی کند و کیهان را درگیر کند.»

هنوز مشکلات احتمالی در آینده  پیش بینی می شود. این بنیاد گفت که کاربران باید مراقب افزایش فعالیت های کلاهبرداری باشند، زیرا هکرها می توانند از سردرگمی در مورد جابجایی استفاده کنند و سعی کنند کاربران را فریب دهند تا رمز عبور، سرمایه خود یا هر دو را واگذار کنند.

این سازمان گفت: “شما باید در مورد کلاهبرداری هایی که سعی در سوء استفاده از کاربران در طول این انتقال دارند، هوشیار باشید.” «ETH خود را در تلاش برای ارتقا به ETH2 به جایی ارسال نکنید. هیچ توکن ETH2  هنوز وجود ندارد و هیچ کاری دیگر برای ایمن ماندن سرمایه دیجیتالی  خود لازم نیست انجام دهید.”

به گفته این بنیاد، انتظار می رود مراحل نهایی ادغام در 6 سپتامبر(14 شهریور) آغاز شود و بلاک چین قدیمی در برخی از نقاط بین 10 تا 20 سپتامبر خاموش شود.

اتریوم اولین شبکه ای نخواهد بود که از اثبات سهام استفاده می کند و سایر شبکه ها از جمله کاردانو و سولانا این فناوری را در مقیاس کوچکتر ارائه داده اند. اما جابه‌جایی آن باعث می‌شود که بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال، با انتقادهای جدید به دلیل اتکای مداوم به اثبات کار که مصرف برق بیشتری دارد مواجه شود.

 

دی وریس تخمین می زند که شبکه بیت کوین سالانه 130 تراوات ساعت برق مصرف می کند،. اگر بلاک چین اتریوم نشان دهد که می توان به روشی سازگار با محیط زیست به همان قابلیت ها دست یافت، ممکن است باعث افت و ریزش شدید قیمت بیت کون شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.