ارائه اندروید 14 با قابلیت تنظیم کنتراست

نسخه دوم اندروید 14 با فراهم کردن قابلیت تنظیم کنتراست پوسته Material You ، استفاده از صفحه نمایش را به شکل چشمگیری آسان می کند.

به گزارش تکناک، توسعه دهندگان اندروید 14، نسخه دوم آن را چند هفته پیش منتشر کرده اند و تیم های مختلف در حال بررسی ویژگی های جدید آن هستند. جدیدترین ویژگی آن شامل قابلیت تنظیم کنتراست پوسته Material You است که برای سهولت در نمایش و خواندن مطالب به کار می رود.

سیستم عامل گوگل، از اندروید 12 به بعد با طراحی مجدد Material You به یک ظاهر رنگارنگ‌تر دست یافت. اندروید حالا می‌تواند با استفاده از رنگ‌های کاغذدیواری فعلی، یک طرح رنگی کامل Material You را به‌طور خودکار برای گوشی ایجاد کند.همچنین بخش‌های مهمی از اندروید و بسیاری از برنامه‌های گوگل و حتی برخی از برنامه‌های شخص ثالث را طرح‌بندی می‌کند.

این تم خودکار با استفاده از علم رنگ، اطمینان حاصل می‌کند که بین موارد مختلف روی صفحه نمایش کافی کنتراست وجود دارد. رنگ‌هایی که توسط اندروید و Material You انتخاب می‌شوند، اغلب دارای کنتراست کافی برای تمایز بین کارت‌ها، نمادها، متن و سایر موارد هستند. با توجه به تغییر و تنزل سطح دید افراد در طول زمان، داشتن کنتراست بصری بیشتر برای بهبود بهره‌ وری و کارایی مفید خواهد بود.

به نظر می‌رسد که گوگل در اندروید 14 قصد دارد تم Material You را با تنظیمات بیشتری ارائه دهد. آخرین نسخه پیش‌نمایش برنامه‌نویس، قابلیت جدیدی به نام Contrast Levelرا در بخش Color and Motionدر تنظیمات کنتراست اضافه کرده است.

digikala

تنظیم نوار لغزنده در برنامه تنظیمات اندروید 14، به طراحی یا رنگ های این سیستم عامل تأثیر واضحی نمی‌گذارد که به نظر مسأله‌ای عجیب می‌رسد. با این حال، برنامه‌هایی که به‌طور خاص برای اندروید 14 طراحی شده‌اند طبق تصاویر منتشر شده در برنامه نمایشی Google’s Material Design Catalog، ، تحت تأثیر سطوح کنتراست قرار می‌گیرند.

در ابتدا، ممکن است قابلیت تنظیم کنتراست تنها در تغییر برخی از رنگ‌ها، مانند سایه مورد استفاده برای موارد حاضر، قابل مشاهده باشد، اما با بررسی دقیق‌تر، می‌توان تغییرات کوچکی را در تعداد بیشتری از رنگ‌ها با هر گزینه مشاهده کرد. تقریباً تمامی عناصر شامل رنگ متن، سایه‌های پس ‌زمینه، حروف ثانویه کیبورد و موارد انتخاب شده، در تنظیمات Material You تحت تأثیر قرار می‌گیرند و کمی تغییر می‌کنند.

در حال حاضر، Material You دارای سه گزینه کنتراست رنگ Standard  در ظاهر پیش‌فرض است. High که به طور قابل توجهی کنتراست بیشتری دارد و یک گزینه میانی که در میان دو حالت دیگر محسوب می شود. با این حال، به نظر می‌رسد که گزینه میانی در حال حاضر با یک باگ همراه است و باعث می‌شود برخی از قسمت‌های Material You در نهایت به همان رنگ تغییر کنند.

اگر قابلیت تنظیم کنتراست در اندروید 14 ارائه شود، قطعاً استقبال زیادی  از آن خواهد شد؛ زیرا این قابلیت قدرت و کاربرد Material You را به نمایش می‌گذارد. با توجه به این که کنتراست در Material You قابل تنظیم است، هر برنامه‌ای که به‌طور کامل از Material You استفاده کند، می‌تواند به‌صورت خودکار شامل این گزینه شود.

 

 

 

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.