ارائه نسخه‌های آزمایشی‌ مایکروسافت در کانال جدید Canary

مایکروسافت با راه اندازی کانال “Canary” در نظر دارد بی ثبات ترین و تجربی ترین ویژگی های خود از جمله “تغییرات عمده در هسته ویندوز، API های جدید و غیره” را از این طریق آزمایش کند.

به گزارش تکناک، مایکروسافت برنامه Windows Insider خود را در سال 2014 برای دریافت بازخورد عمومی کاربران در مورد ویندوز 10، حین توسعه آغاز کرد.

از آن زمان، این شرکت به ارائه نسخه‌های پیش‌نشر به‌روز شده ویندوز 10 و ویندوز 11 برای Release Preview و آزمایش ویژگی‌های جدید ادامه داده است.

مانند بسیاری از برنامه‌های بتا عمومی، مایکروسافت کانال‌های مختلفی را برای کاربران مختلف با تغییرات دوره‌ای در نام و هدف هر کانال حفظ کرده است. امروز مایکروسافت در حال تغییر نام یک کانال و معرفی کانال دیگر است. کانالی که پیش از این با عنوان کانال “Dev” شناخته می شد، اکنون کانال “Canary” نامیده می شود و در آن مایکروسافت بی ثبات ترین و تجربی ترین ویژگی های خود از جمله “تغییرات عمده در هسته ویندوز، API های جدید و غیره” را آزمایش می کند.

آماندا لانگوفسکی مدیر برنامه Windows Insider گفت: نسخه‌های بسیار تازه و با بررسی کم در کانال Canary ارائه خواهند شد، یعنی شامل اعتبار‌سنجی و مستندات بسیار کمی قبل از ارائه به Insiders هستند.

برخی از کانال‌های Canary (از جمله Chrome Canary و Firefox Nightly) یک بار در روز به‌روزرسانی برای نسخه‌های نرم‌افزاری منتشر می‌کنند، و مایکروسافت تاکنون در یک کانال «Canary» برای استفاده داخلی، در آن روزانه به‌روزرسانی ارائه کرده است. به گفته لانگوفسکی ، این کانال عمومی جدید Canary شامل ارتقا روزانه نخواهد بود، با این حال، ممکن است در آینده نسخه‌های بیشتری از این نسخه‌های درحال توسعه منتشر شود.

مایکروسافت ساختار جدید کانال برنامه Windows Insider را اینگونه توضیح می‌دهد.

کانال Dev همچنان وجود خواهد داشت، اما به عنوان یک پله بین کانال های Dev و Beta با “راه اندازی مجدد” عمل خواهد کرد. مایکروسافت به آزمایش اولیه ویژگی‌ها از جمله برخی از مواردی هرگز اجرا نشده در نسخه پایدار سیستم عامل ادامه خواهد داد. اما در مقایسه با کانال Canary، نسخه‌ها پایدارتر خواهند بود و شامل مستندات کامل‌تری خواهند شد. پست‌های وبلاگی شامل توضیح درباره اصلاحات و ویژگی‌های جدید همچنان برای همه نسخه‌های کانال‌های Dev و Beta در دسترس خواهند بود، اما برای همه  نسخه‌های کانال Canary ارائه نخواهند شد.

کانال‌های Beta و Release Preview نسخه تغییر نمی‌کنند. کانال Beta نسبت به کانال Dev جدید پایدارتر خواهد بود و موارد راه‌یافته به آن، احتمالاً در نهایت برای عموم منتشر خواهند شد. و کانال Release Preview آخرین مرحله قبل از انتشار یک به‌روزرسانی برای عموم خواهد بود.

بررسی کانال‌های مختلف Windows Insider برای نحوه به‌روزرسانی ویندوز 11 منطقی‌تر می‌شود. و در هر زمان، هرکدام با تغییرات جزئی به طور منظم منتشر می‌شوند، دسته‌های بزرگ‌تر به‌روزرسانی‌ها چند بار در سال منتشر خواهند شد، و تغییرات ساختاری بزرگ‌تر یک بار در سال منتشر می‌شود. به روز رسانی سالانه ویژگی ها ، پایه و اساس سایر تغییرات آینده خواهند بود.

همچنین، ممکن است اعضا کانال قدیمی Dev دچار مشکلاتی شوند. زیرا اعضا کانال Dev فعلی به طور خودکار به کانال Canary منتقل خواهند شد و نسخه‌های به‌روزرسانی‌های ویندوز با شماره‌های ساخت 25000 را دریافت خواهند کرد. انتقال به کانال Dev  با راه‌اندازی مجدد برای دریافت ساخت‌های سری 23000 به نصب دوباره سیستم عامل نیاز دارد، اما کاربران فعلی کانال Beta و Release Preview (هر دو با ساخت‌های 22000) بدون نصب مجدد ویندوز امکان انتقال به کانال Dev را خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.