اسکوتر برقی مک لارن در یک چشم بهم زدن جمع می‌شود

شرکت مک لارن اعلام کرد اولین اسکوتر برقی خود را با الهام از خودروهای فرمول یک می سازد که با ویژگی های خاص سریعتر از یک چاقوی جیبی جمع می‌شود.

به گزارش تکناک، نام مک لارن مترادف با ماشین هایی از انواع سوپر و هایپر است و به زودی ممکن است شهرت آن به طیف وسائل نقلیه “میکرو” نیز برسد.

این هفته، McLaren Applied، شرکت الکتریکی و فناوری که توسط McLaren Group شکل گرفت و بعداً فروخته شد، نام تجاری Lavoie را در حوزه  Micro-mobility  ثبت کرد .

شرکت Lavoie جدید به دنبال جذب استعدادها و استفاده از دانش F1 برای ساخت وسائل حمل و نقل تک نفره است . اسکوتر الکتریکی سری 1 آن یک مکانیسم Flowfold ثبت شده را به نمایش می گذارد که به طور یکپارچه اسکوتر بزرگ را با یک حرکت سریع به یک بسته قابل حمل تبدیل می کند.

مکانیسم‌های سریع و قابل اعتماد تک -تاشونده در اسکوترهای ایستاده معمول هستند . حتی ابتدایی‌ترین اسکوترها امروزه هم از این مکانیسم استفاده می کنند. مکانیسم های رایج دارای یک لولای قفلی هستند که در اطراف جایی که ساقه به عرشه متصل می‌شود، اجازه می‌دهد میله فرمان در بالای عرشه ایستادن پایین بیاید.

Lavoie این سبک ساده تاشو را با طراحی چند تایی که از سیستم تعلیق خودروهای مسابقه الهام گرفته شده است، اصلاح کرده است. به نظر می رسد که به راحتی به عنوان صاف ترین تنه تک تا شونده عمل می کند و در عین حال، فریم چرخ های بزرگ و پهن سری 1 را بهتر فشرده و در یک بسته کوچک با قابلیت حمل ارائه می کند.

گیره Flowfold به آرامی باز می شود و به مالک اجازه می دهد تا ساقه را از وسط تا کرده و همزمان چرخ جلو را روی عرشه بکشد و آن را در موقعیت حمل قفل کند. سپس مالک می تواند اسکوتر 16.5 کیلوگرمی با فریم منیزیم را هر کجا که نیاز دارد حمل کند.

این که Lavoie از سیستم تعلیق خودروهای مسابقه ای خود برای توسعه سیستم تعلیق واقعی برای یک یا هر دو چرخ، مانند سایر سازندگان اسکوتر، استفاده نمی کند بسیار عجیب است.

شرکت  می‌گوید لاستیک‌های بزرگ و پهن این اسکوتر برقی هنگام  عبور از چاله ها و دست انداز ها در سطح خیابان مانند سیستم تعلیق عمل میکند.

سری 1 اسکوتر برقی مک لارن می تواند تا 50 کیلومتر در هر بار شارژ را با کمک سیستم ترمز KERS یکپارچه عقب طی کند. این اسکوتر الکتریکی در کمتر از دو ساعت شارژ می شود.

گسترش نوآورانه Lavoie، سوار را یا یک آرایه نور عقب و قاب پایین و زمین به طرفین با چراغ های جانبی روشن می کند، و اسکوتر و سوار را برای سایر رانندگان در  جاده قابل مشاهده نگه می دارد.

یک چراغ جلوی مثلثی منحصر به فرد، جاده پیش رو را روشن می کند. چراغ های نشانگر از روی دسته اسکوتر کنترل می شوند و یک صفحه نمایش یکپارچه اطلاعاتی را که شامل ناوبری گام به گام است را برای سوار نمایش می دهد.

لاووی قصد دارد در هفته های آینده جزئیات بیشتری از سری 1 را فاش کند. اعلامیه این هفته بیشتر بر معرفی این برند و استفاده از سری 1 به عنوان پیش نمایشی ملموس از هدف آن برای ساخت راه وسایل نقلیه  میکرو با استانداردهای موتوراسپرت و سوپراسپرت مک لارن متمرکز بود.

تیم Lavoie توسط نیک فرای، رئیس McLaren Applied گردآوری شد و شامل کارآفرینان حمل و نقل، الیوت ورتایمر و آلبرت ناسار است که با هم برند حمل و نقل الکتریکی FuroSystems را تأسیس کردند و مهندس سابق F1، ریچارد کلارک. ایان کالوم، رئیس سابق طراحی جگوار لندرور نیز از طریق شرکت طراحی همنام خود Callum در این شرکت حضور دارند.

Wertheimer، بنیانگذار و مدیر عامل Lavoie گفت: ما می‌خواستیم وسیله نقلیه‌ای بسازیم که قابل اعتماد، بدون نقص، کارآمد، قدرتمند، شیک و پر از فناوری‌های روز باشد و به روشی که یک ماشین یا موتور سیکلت ساخته می شوند آنها را تولید کنیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.