شرکت OpenAI برگ برنده جدیدی رو کرد

پس از راه اندازی GPT-4، شرکت OpenAI افزونه های شخص ثالث جدیدی برای ChatGPT ارائه کردهکه یک پیشرفت قابل توجه و امیدوارکننده به حساب می‌آیند.

ChatGPT، ربات چت هوش مصنوعی شرکت OpenAI، با معرفی یک رویکرد جدید الهام گرفته از App Store، دنیای ربات‌های چت را تغییر خواهد داد.

به گزارش تکناک، این رویکرد دسترسی به امکانات وسیعی را برای توسعه دهندگان و کاربران فراهم خواهد کرد.

اخیرا سروصدای زیادی پیرامون عوامل مکالمه و هوش مصنوعی به وجود آمده است. پس از راه اندازی GPT-4، شرکت OpenAI افزونه‌های شخص ثالث جدیدی برای ChatGPT ارائه کرده است. در حالی که برخی ممکن است این را یک پیشرفت جزئی بدانند، اما در واقع این افزونه‌ها یک پیشرفت قابل توجه و امیدوارکننده در این زمینه به حساب می‌آیند.

این افزونه‌ها دسترسی به منابع دانش شخص ثالث، ابزارها و پایگاه های داده از جمله وب را فراهم می کنند. این فروشگاه‌ها در کانال آلفا برای کاربران و توسعه دهندگان لیست انتظار ChatGPT در دسترس است. و OpenAI قبل از ارائه دسترسی گسترده تر، قصد اولویت بندی تعداد کمی از توسعه دهندگان و مشترکین ChatGPT Plus را دارد.

جذاب ترین افزونه شخص ثالث در حال حاضر، افزونه مرور وب است و به ChatGPT اجازه استفاده از داده های وب برای پاسخ به سؤالات مختلف مطرح شده را می‌دهد.

بدون این افزونه، دانش ChatGPT شامل محدودیت‌های در پاسخ‌گویی برای دسترسی به اطلاعات پیش از حدود سپتامبر 2021 می‌شود. اکنون، با این افزونه، ChatGPT می تواند محتوا را از وب با استفاده از Bing Search API استخراج کند و وب سایت های بازدید‌شده برای ایجاد پاسخ را به عنوان منابع خود نمایش دهد. این عملکرد ChatGPT شبیه به تجربه‌ی کنونی Bing مایکروسافت (بر اساس GPT-4) و همچنین در Google Bard آینده است.

در حالی که دسترسی یک ربات چت به وب خطراتی خواهد داشت، این مساله همچنین موجب تقویت داده‌های موتورهای جستجو متصل به مدل های زبان تغذیه‌کننده وب می‌شود. بنابراین، احتمالا مجموعه ای از قوانین خاص برای توسعه دهندگان افزونه ها به منظور اعمال محدودیت‌های خاصی برای آنها و حصول اطمینان از امنیت و کیفیت افزونه های ارائه شده در بستر ChatGPT وضع خواهد شد.

OpenAI توسعه دهندگان را تشویق به بررسی اسناد و API در طراحی افزونه برای ChatGPT می‌کنند. چندین شریک مانند Expedia، Instacart، Kayak، OpenTable و Zapier پیش‌ از این افزونه هایی ایجاد کرده اند.

با استفاده از افزونه Expedia، کاربران می توانند از طریق چت با ChatGPT، بر اساس داده های سفر ارائه شده توسط Expedia، یک برنامه سفر طراحی کنند و در لحظه از اطلاعات و قیمت پروازها، هتل ها، مکان‌های اجاره‌ای در تعطیلات، فعالیت ها، و اجاره ماشین مطلع شوند.

این رویکرد مشابه قابلیت‌های App Store اپل در آیفون است. این برنامه در زمان ارائه روش توسعه و توزیع برنامه ها را تغییر داد. به طور مشابه، OpenAI با ارائه افزونه‌هایی برای ChatGPT، در حال ایجاد اکوسیستمی برای توسعه‌دهندگان با امکان طراحی و اشتراک برنامه‌های افزودنی خود با هدف بهبود تجربه کاربری و ارائه امکانات جدید در ربات‌های چت مجهز به هوش مصنوعی است.

 

بررسی تأثیر بالقوه افزونه های شخص ثالث بر آینده CHATGPT

ChatGPT، ربات چت انقلابی مبتنی بر هوش مصنوعی، در حال حاضر پیشرفت های چشمگیری در زمینه پردازش زبان طبیعی داشته است. با این حال، ادغام افزونه های شخص ثالث می تواند این فناوری را بیشتر ارتقا دهد و به طور بالقوه انقلابی در نحوه استفاده افراد از ChatGPT ایجاد کند و طیف جدیدی از قابلیت ها و ویژگی ها ارائه دهد.

افزونه های شخص ثالث پتانسیل امکان شخصی سازی ربات چت توسط کاربر با افزودن ویژگی‌ها و تنظیم عملکردهایی بر اساس نیازها و ترجیحات خاص آنها را فراهم خواهد کرد. با افزودن حالت‌های مکالمه جدید یا پشتیبانی زبان، ادغام با سایر برنامه‌ها یا سرویس‌ها و موارد دیگر، کاربران می‌توانند تجربه شخصی‌تر و بصری‌تری با ChatGPT داشته باشند.

یکی از مهمترین مزایای افزونه های شخص ثالث امکان ارتقا توانایی ChatGPT برای کمک به کاربران در انجام وظایف یا نیازهای خاص است. به عنوان مثال، می‌توان یک افزونه‌ با امکان تنظیم ChatGPT برای ارائه اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در مورد یک موضوع خاص مانند مشاوره پزشکی یا برنامه ریزی مالی ایجاد کرد. این قابلیت به ویژه برای افراد متکی به ChatGPT برای راهنمایی و پشتیبانی در زندگی روزمره مفید خواهد بود.

علاوه بر این، افزونه های شخص ثالث می توانند موجب ارتقاء سودمندی و پذیرش کلی ChatGPT شوند. این افزونه‌ها با امکان ایجاد و اشتراک توسط توسعه دهندگان، مطابق میل طیف وسیع تری از کاربران خواهد بود و برای آنها جذابیت بیشتری خواهد داشت. این مساله به نوبه خود به نوآوری و توسعه بیشتر در زمینه پردازش زبان طبیعی کمک خواهد کرد.

با این حال، هنگام استفاده از افزونه های شخص ثالث برای ChatGPT، احتمال وجود برخی از خطرات و معایب را نیز باید در نظر گرفت. به عنوان مثال، افزونه‌ها ممکن است اهداف مخربی داشته باشند و امنیت و حریم خصوصی داده‌های کاربران را به خطر بیندازند. علاوه بر این، برخی افزونه‌ها با طراحی ضعیف می‌توانند منجر به تجربه منفی کاربر یا حتی آسیب احتمالی شوند.

با وجود این خطرات، مزایای بالقوه افزونه های شخص ثالث ChatGPT قابل توجه است. با گسترش قابلیت‌های ربات چت و افزایش توانایی آن در کمک به کاربران، این افزونه‌ها امکان دسترسی به طیف جدیدی از امکانات در این فناوری نوآورانه را فراهم می‌کنند. بنابراین، بررسی نحوه ادامه روند توسعه دهندگان و کاربران در کشف و نوآوری در این زمینه در سال های آینده، جالب خواهد بود.

مانند هر فناوری نوظهور دیگری، پیش‌بینی آینده ChatGPT با افزونه‌های شخص ثالث دشوار است. با این حال، به وضوح مزایای بالقوه چنین افزونه هایی چشمگیر است و می تواند به ارتقا این ربات چت حائز اهمیت کمک کند. افزونه های شخص ثالث با امکان شخصی سازی و ارتقا توانایی ربات چت برای انجام کارهای خاص، پتانسیل تحول روش استفاده کاربران از ChatGPT و حوزه پردازش زبان طبیعی را دارند. امیدواریم کاربران بیشترین بهره را از قابلیت جدید ChatGPT به عنوان یک مکمل عالی برای افزایش بهره وری ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.