امکان تشخیص آهنگ‌ های بازخوانی شده در YouTube Music

 بروزرسانی های اخیر در سرویس YouTube Music، قابلیت جدید تشخیص آهنگ های بازخوانی شده را فراهم می‌کند.

 به گزارش تکناک، تجربه پخش موسیقی در سرویس YouTube Music (music streaming website and app) همواره به عنوان یک تجربه نسبتاً پیچیده شناخته شده است. اما با اعمال برخی از آخرین بروزرسانی‌ها، تجربه استفاده از این سرویس لذت ‌بخش‌تر شده است. به تازگی، با اضافه شدن ویژگی نمایش متن همزمان برای آهنگ‌های خاص در این سرویس، آن را شبیه به دیگر پلتفرم‌های پخش‌ کرده ‌است. اکنون با قابلیتی جدیدی که در دیگر پلتفرم‌ها وجود ندارد، می توان بلافاصله از اینکه یک آهنگ بازخوانی شده است یا خیر مطلع شد.

امروز یکی از کاربران Reddit آهنگ “Jesus He Knows Me” از گروه سوئدی Ghost را جستجو کرد و در صفحه جستجو متوجه شد یوتیوب موزیک (یک اپلیکیشن موزیکِ وابسته به یوتیوب) آن را به عنوان آهنگ Cover (بازخوانی‌شده) برچسب گذاری کرده است. با این حال، وقتی آنها به صفحه آلبوم رفتند، آن برچسب ناپدید شد. این آهنگ ابتدا توسط جنسیس در سال 1991 منتشر شد و  Ghost امسال نسخه خود از آن را منتشر کرده است. شاید این برچسب به این آهنگ با بیش از یک میلیون بازدید در یوتیوب اضافه شود.

digikala

این برچسب، در بررسی‌های بعدی YouTube Music، برای این آهنگ خاص قرارنگرفته است. پس از آن، چند مورد دیگر با نتایج متفاوت مشاهده شد. به عنوان مثال، هنگام جستجوی آهنگ Tainted Love، متوجه نمایش برچسب Cover، اما عدم وجود آن در آهنگ شدیم. همچنین نسخه بازخوانی شده توسط  Milky Chance از همان آهنگ، فاقد برچسب بود، اما ایستگاه رادیویی مرتبط با آن برچسب داشت.

در حال حاضر، احتمالا YouTube Music در حال ترکیب این برچسب‌ها در سراسر پلتفرم یا فقط آزمایش تشخیص آهنگ‌ های بازخوانی شده است و با توجه به تعداد بالای آهنگ‌های بازخوانی‌ شده در سراسر این سرویس پخش، ممکن است کمی گسترش آن طول بکشد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.