امکان دسترسی کاربران ChatGPT به 70 پلاگین جدید

شرکت OpenAI اخیراً در به‌روزرسانی یادداشت های انتشار خود برای ChatGPT، دسترسی ربات چت به اینترنت را با پلاگین اعلام کرده است.

به گزارش تکناک، در همین حال، پلاگین های ChatGPT، به منظور دسترسی به خدمات شخص ثالث، اکنون از مرحله آلفا وارد مرحله بتا شده اند و برای همه کاربران ChatGPT Plus، در دسترس هستند.

ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند ChatGPT در مرحله اولیه خود، بسیاری از خرده‌کاری‌های وقت گیر را به عهده گرفتند. علیرغم توانایی‌های مکالمه چشمگیر، ChatGPT اطلاعات را از داده‌های از پیش تنظیم‌شده و قدیمی به‌جای اینترنت دریافت می‌کند. اکنون، با توجه به اعلامیه OpenAI مبنی بر پشتیبانی از مرور وب در ChatGPT، این مسأله ممکن است به زودی تغییر کند. علاوه بر این، افزونه های ChatGPT اکنون به طور گسترده در دسترس هستند.

قابل ذکر است، پلاگین ها برای اولین بار در مارس 2023 با خدماتی از جمله OpenTable، Zapier، Expedia، Instacart، KAYAK، Shopify و غیره در دسترس افراد داخلی قرار گرفتند. OpenAI می گوید کاربران ChatGPT Plus اکنون به بیش از 70 افزونه دسترسی دارند. کاربر توییتر، @DataChaz، لیستی از برنامه های موجود را به اشتراک گذاشته است.

مشترکین ChatGPT Plus، می توانند با مراجعه به تنظیمات ChatGPT از گوشه سمت چپ پایین رابط ربات چت، به مرور وب و افزونه ها دسترسی داشته باشید. بدین منظور در قسمت Settings، به Beta features مراجعه و گزینه‌های Web browsing و Plugins را فعال کنید.

پس از فعال کردن این دو مورد، پلاگین‌ها از بالای پنجره چت در دسترس خواهند بود، از آنجا می‌توان پلاگین مورد نظر را نصب کرد. در ویدیوی زیر روند آن توسط کاربر توییتر، @DataChaz نشان داده شده است.

OpenAI زمان ارائه این موارد برای کاربران در لایه رایگان را اعلام نکرده‌است. برنامه‌نویسان در صورت علاقه به ارائه دسترسی به برنامه خود از طریق ChatGPT، می‌توانند از این لینک به لیست انتظار بپیوندند.

این اعلامیه تقریباً یک هفته پس از ارائه دسترسی عمومی توسط مایکروسافت به ربات چت هوش مصنوعی خود منتشر شده است. این شرکت همچنین به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را برای ربات چت Bing AI خود، از جمله مولد تصویر، پشتیبانی از تصاویر و ویدیوها علاوه بر متن به‌عنوان درخواست، نوار کناری دائمی Edge برای عملکرد هوش مصنوعی و موارد دیگر را ارائه کرده است. علاوه بر این، مایکروسافت ارائه قریب‌الوقوع پلاگین‌ها در چت بینگ را نیز اعلام کرده است. جزئیات بیشتر درباره آن طی کنفرانس آتی Microsoft Build برنامه‌ریزی شده برای 23 تا 25 می، اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.