انتشار به‌روزرسانی جدید PS5 سونی

نسخه 7 نرم افزار PS5 در حال حاضر برای همه کنسول ها در دسترس است و اکنون دارندگان PS5، امکان برقراری تماس های Discord در کنسول خو را دارند

نسخه 7 نرم افزار PS5 در حال حاضر برای همه کنسول ها در دسترس است و اکنون دارندگان PS5، امکان برقراری تماس های Discord در کنسول خود، انتقال داده بین کنسول های PS5 و استفاده از صدای خود برای ضبط کلیپ از بازی را دارند و وضوح 1440p نیز ارتقا یافته است.

به گزارش تکناک، با بروزرسانی نسخه 7 نرم افزار PS5 دارندگان این کنسول می توانند از برنامه Discord در تلفن همراه یا رایانه شخصی برای انتقال تماس Discord به کنسول خود مانند پشتیبانی این برنامه از Xbox استفاده کنند. یعنی مستقیماً نمی‌توان به سرورهای Discord در PS5 بدون استفاده از دستگاه تلفن همراه یا رایانه شخصی دسترسی داشت.

با این حال، ادغام Discord روان است. پس از انتقال تماس، می‌توان با دیگر کاربران در دستگاه‌های متفاوت مانند Xbox، رایانه شخصی و غیره ارتباط برقرار کرد و تا زمان پایان تماس مانند یک برنامه جداگانه در منو PS5 نمایش داده می‌شود. در حال حاضر تنها امکان برقراری تماس‌های صوتی وجود دارد، بنابراین امکان مشاهده چت‌های Discord یا پخش تماس تصویری یا دیگر موارد نمایشی کاربران Discord فراهم نیست.

ادغام Discord یک افزونه عالی برای بازی با دیگران است و به بازیکنان PS5 اجازه می‌دهد بدون اتکا به ویژگی‌های چت درون بازی با گیمرهای Xbox و PC چت کنند. مایکروسافت سال گذشته دسترسی به Discord را برای Xbox بهبود بخشید و به دارندگان Xbox امکان پیوستن مستقیم به کانال های صوتی بدون نیاز به استفاده از تلفن یا رایانه شخصی را داد. امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد انجام آن در کنسول سونی نیز باشیم.

PS5 از پشتیبانی VRR برای وضوح 1440p بهره می برد

با این به روز رسانی حالت 1440p نیز ارتقا یافته است. به گفته سونی 1440p گسترش یافته و ریفرش ریت متغیر برای آن فعال شده است و عملکرد بصری روان‌تری در بازی‌ها ایجاد می‌کند. اکنون از حالت‌ها و دستگاه‌های HDMI بیشتری نیز در این حالت پشتیبانی می‌شود و امکان استفاده از قابلیت‌های آن وجود دارد.

سونی با این آپدیت جدید پشتیبانی از فرمان صوتی خود را بهبود بخشیده و دارندگان PS5 در ایالات متحده و بریتانیا اکنون می‌توانند با گفتن “Hey PlayStation, capture that!” یک کلیپ از بازی خود تهیه کنند. حتی می‌توانند با دستوری مانند «capture the last 5 minutes» کلیپ‌های زمان‌بندی شده درخواست کنند.

سونی همچنین جنبه‌های اجتماعی ویژگی اشتراک‌گذاری صفحه نمایش و چت‌های را در داشبورد PS5 بهبود بخشیده است، و با نمایش خانه جدید « friends who play» می‌توان دوستان در حال انجام یک بازی را مشاهده کرد. سونی همچنین دسترسی به بازی ها و بارگذاری داده های ذخیره شده در PS4 را در PS5 آسان تر می کند. یک گزینه جدید نیز به دارندگان PS5 امکان انتقال داده ها و بازی ها بین کنسول های PS5 با استفاده از اتصال Wi-Fi یا LAN محلی را می دهد.

1 دیدگاه برای “انتشار به‌روزرسانی جدید PS5 سونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.