ارائه تب Important در Google Files

برنامه Files by Google به عنوان یکی از بهترین برنامه های مدیریت فایل در اندروید شناخته می‌شود و گوگل در حال توسعه ویژگی‌های آن است.

به گزارش تکناک، به نظر می‌رسد شرکت در حال بازنگری در رویکرد خود برای ذخیره سازی امن فایل‌ها در برنامه است و گزینه جدیدی در نوار پایینی بدین منظور قرار خواهد داد.

کاربران قدیمی برنامه  Files با گزینه‌ Safe Folder از سال 2020 آشنا هستند. برای باز کردن قفل این پوشه به یک پین یا الگو نیاز است و هر فایل ذخیره‌شده در این پوشه رمزدار برای برنامه های شخص ثالث غیرقابل دسترسی است و حتی نمی توان آنها را به اشتراک گذاشت یا از آنها اسکرین شات گرفت.

نیل سادیکو در کانال تلگرام Google News یک ویژگی جدید در حال توسعه با عملکردی مشابه به نام تب Important برای برنامه Google Files مشاهده کرده است.

تب Important به عنوان گزینه دوم بین Clean و Browse در نوار پایین  برنامه Google Files گنجانده شده است، که یک صفحه خالی را باز می کند و می‌توان با استفاده از دکمه عملکردی شناور (FAB) در سمت راست فایل ها را به آن افزود. با ضربه روی دکمه گزینه هایی برای اسکن با استفاده از دوربین(scan using the camera)، انتخاب یک فایل موجود (choose file) یا انتخاب یک عکس موجود (choose photo) نمایان می‌شود.

طبق گزارش سادیکو با انتخاب گزینه اول، دوربین باز می شود، اما برنامه امکان عدم دسترسی به پوشه امن را اعلام می‌کند. از آنجایی که از نظر تئوری می توان هر نوع فایلی را در اینجا اضافه کرد، گزینه ای برای گروه بندی آنها بر اساس نوع فایل مفید خواهد بود و ممکن است در تب‌ها گنجانده شود.

تفاوت قابل توجه قابلیت های تب Important نسبت به گزینه Safe Folder موجود در برنامه Google Files، امکان اشتراک فایل‌ها از تب جدید بدون انتقال آنها و همچنین، ایمنی بیشتر محل ذخیره فایل به دلیل استفاده از احراز هویت بیومتریک اندروید به جای پین یا الگو است. در نتیجه، فایل‌های ذخیره‌شده در تب Important با دسترسی راحت‌تر و امنیت بیشتری پنهان می‌شوند.

تب Nearby Share در نسخه بعدی برنامه Files نیز به منظور ارائه شرح دقیق‌تری از ویژگی‌ها، اندکی بهینه‌سازی می‌شود. اندازه دکمه های Send و Recieve نیز یکسان خواهد شد.

نوار پایین بسیاری از برنامه‌های گوگل، مانند Gmail، دستخوش تغییرات جدید زیادی در ماه‌های اخیر شده است، بنابراین اعمال این تغییرات توسط گوگل و افزودن گزینه Important جدید در برنامه Files عجیب نیست. با این حال، نمی‌توان گفت چه تغییراتی در عملکرد گزینه Safe Folder موجود اعمال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.