انویدیا در سال 2018 DLSS را به عنوان یک تکنیک جدید رندرینگ ویدیویی معرفی کرد. از آن زمان با هر نسخه جدید، DLSS تکامل یافته و انویدیا تصور میکند که DLSS 10 قادر خواهد بود تمام جنبههای رندرینگ را با استفاده از هوش مصنوعی (AI) انجام دهد.
به گزارش تکناک، در یک جلسه گردهمایی AI Visuals که توسط Digital Foundry برگزار شد، از برایان کاتانزارو، معاون تحقیقات عملیاتی یادگیری عمیق انویدیا، درمورد نظراتش درباره آینده DLSS و مسائلی که یادگیری ماشین میتواند به آنها بپردازد، سوال شد.
او به این سوال پاسخ داد و گفت: من اعتقاد ندارم که هوش مصنوعی به گونهای بازیها را بسازد که فقط یک پاراگراف درباره ساخت یک بازی سایبرپانک بنویسید و سپس یک چیزی مانند سایبرپانک ۲۰۷۷ به وجود آید. اما فکر میکنم که DLSS 10 در آینده دور، یک سیستم رندرینگ عصبی کامل خواهد بود که به صورت مختلف با موتور بازی هماهنگی دارد و به همین دلیل، تجربه بازی بهتر و زیباتر خواهد بود.
او به یک دموی گذشته اشاره کرد که یک جهان توسط یک شبکه عصبی رندر میشد و توسط یک موتور بازی کنترل میشد.
- در سال 2018 در کنفرانس NeurIPS، ما در واقع یک دمو بسیار جالب از یک جهان ارائه کردیم که توسط یک شبکه عصبی به طور کامل رندر میشد، اما توسط یک موتور بازی کنترل میشد.
- به طور کلی، آنچه که ما در حقیقت انجام میدادیم، استفاده از موتور بازی برای تولید اطلاعات درباره موقعیت اشیاء بود و سپس استفاده از آن به عنوان ورودی برای یک شبکه عصبی که تمام فرآیند رندرینگ را انجام میداد، بنابراین عملاً مسئول هر قسمتی از فرآیند رندرینگ بود. راهاندازی این سیستم در واقعیت در سال 2018، به طور کلی یک ایده پیشرو بود.
کاتانزارو گفت که کیفیت تصویر بازی رندر شده هیچگونه شباهتی به Cyberpunk 2077 نداشت، اما او فکر میکند “در طولانی مدت، صنعت گرافیک به این سمت خواهد رفت.”
- ما به طور فزاینده از هوش مصنوعی مولد برای پردازش گرافیک استفاده خواهیم کرد. دلیل این امر نیز همان است که برای هر کاربرد دیگری از هوش مصنوعی استفاده میشود؛ ما قادریم توابع بسیار پیچیدهتری را با نگاه به مجموعههای داده عظیم یاد بگیریم تا آنچه که میتوانیم با ساخت الگوریتمهای دستی به صورت زیرساختی انجام دهیم.
با اینکه چشم انداز Nvidia برای نسخههای آینده DLSS جذاب است، اما هنوز از واقعیت دور هستیم. در حال حاضر، شما با DLSS 3.5 که هفته گذشته معرفی شد، روبرو هستید.
این نسخه روشی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Ray Construction را به ارمغان میآورد که برای بهبود تصاویر ray-traced شده در بازیها، بر خلاف روش فعلی استفاده از روشهای حذف کننده های دستی تنظیم شده استفاده میشود.