اولین پورشۀ ۹۱۱ هیبریدی با قدرت ۵۳۲ اسب بخار در راه است

اولین پورشۀ ۹۱۱ هیبریدی با قدرت ۵۳۲ اسب بخار در راه است

خبر هیجان‌انگیز این است که پورشه در حال برنامه‌ریزی برای عرضۀ نسخۀ هیبریدی 911 با قدرت 532 اسب بخار در سال 2025 است و انتظار می‌رود که پیشرانه‌های قدرتمند را در کنار فیس‌لیفت‌ها خود ارائه دهد.

به گزارش تک‌ناک، پورشه همواره مایل است تا فیس‌لیفت را با پیشرانۀ بهتر همراه کند. پورشه برنامۀ ارائه پیشرانه‌های قدرتمند در کنار فیس‌لیفت‌های خود را دارد. انتظار می‌رود اولین پورشۀ 911 هیبریدی با پلتفرم به‌روزرسانی شدۀ 992 نیز از این قاعده مستثنی نباشد. خبر هیجان‌انگیز این است که، این شرکت آلمانی در حال برنامه‌ریزی برای عرضۀ نسخۀ هیبریدی 911 در سال 2025 است.

در واقع مدل جدید Carrera GTS از نوع 911 با پیشرانۀ الکتریکی و توربوشارژ بخشی از 911 بوده که قدرت 532 اسب بخاری ارائه می‌دهد و اواخر امسال وارد بازار می‌شود.

Carrera GTS از پیشرانه  3.0 لیتری قدیمی برخوردار نیست و پیشرانۀ 3.6 لیتری تخت جدید برای آن تدارک دیده شده است. این موتور به تنهایی 478 اسب بخار قدرت را تولید کرده که نسبت به نسل قبلی قدرت بیشتری دارد. سیستم هیبریدی این امکان را مهیا می‌کند که سیستم توربوی دوقلو کنار گذاشته شده و از پیشرانۀ توربوشارژر برقی بهره ببرد.

این پیشرانه همچون یک موتور توربوشارژ ساده است که موتور 14 اسب بخار را بر روی شفت بین توربین و کمپرسور قرار می‌دهد، بنابراین می‌توان انتظار پاسخ‌گویی سریعی از آن داشت. همچنین انرژی باتری این مدل از نوع 400 ولتی محسوب می‌شود.

علاوه بر آن، یک پیشرانۀ کششی 32.6 اسب بخاری بین جعبه دندۀ تخت شش و هشت سرعتۀ دوکلاچه تعبیه شده است. هر دو از یک باتری بسیار کوچک 1.9 کیلووات ساعتی بهره گرفته‌اند که در زیر کاپوت جای دارد، فضایی که باتری 12 ولتی به طور معمول در سایر مدل‌های 911 هم دیده می‌شود. باتری 12 ولتی دارای محفظه‌ای در عقب می‌باشد. این مدل با پیشرانۀ قدرتمندتری همراه است و با وجود این مصرف سوخت افزایشی ندارد.

در نهایت، Carrera GTS جدید نسبت به مدل قبلی وزن بالاتری دارد و یکی از دلایل آن تجهیزات اضافی استاندارد جدید است، که از جملۀ آن باید به فرمان چرخ عقب اشاره کرد. اولین مدل 911 Carrera  در کمتر از 3 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

علاوه بر سیستم T-Hybrid، کاررا GTS دارای فلپ‌های آیرودینامیکی فعال بهتر در جلو برای بهبود خنک‌سازی موتور می‌باشد، امّا به قیمت درگ نیست. لاستیک‌های جلو و عقب تغییراتی در ظاهر دارند، گزینه‌هایی از رینگ و تایر جدید وجود دارد که با لاستیک‌های عقب با ضخامت 10 میلی‌متر همراه هستند. لاستیک عقب از نوع 315/30ZR21 بوده، در حالی که لاستیک‌های جلو بر روی 245/35ZR20 حفظ شدند. داخل کابین، بزرگ‌ترین بهینه‌سازی انجام شده، که یک کلاستر جدید و کاملاً دیجیتالی است، به این معنی که تاچ آنالوگ بالأخره کنار گذاشته شد.

مدل پایۀ کاررا نیز برای سال 2025 با توربوها و اینترکولرهای مدل پیشین GTS و توربوی به‌روزرسانی بر روی آن صورت می‌گیرد. همچنین یک ارتقای 9 اسب بخاری وجود دارد، امّا گشتاور در 331 پوند فوت ثابت است. همان به‌روزرسانی‌های فیس‌لیفت برای Carrera پایه نیز تدارک دیده شد، ولی چهره با GTS متفاوت است و فلپ‌های خنک‌کننده فعالی در کار نیست.

برای سال 2025، کاررا مدل پایه و کاررا GTS تنها مدل‌های فیس‌لیفت شدۀ فعلی هستند، اگرچه موارد بیشتری نیز در راه است. پورشۀ کاررا نسخۀ مدل پایه را در قالب کوپه یا کابریولت دیفرانسیل عقب به بازار عرضه می‌کند. از سوی دیگر GTS در مدل‌های کوپه، به صورت کابریولت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک و تارگای چهار چرخ متحرک به فروش می‌رسند. ‌مدل‌های توربو و توربو S و GT3 RS برای سال 2025 در راه است.

قیمت‌ها به طور کلی رشد داشته است، به طوری که Carrera پایه از 116,050 دلار به 122,095 دلار و GTS از 152,550 دلار به 166,895 دلار افزایش یافت. به طور قطع جهش‌های بزرگی وجود دارد، امّا پورشه به عملکرد و تجهیزات استاندارد بیشتر، به ویژه در GTS اشاره دارد.

فیس‌لیفت 992 کاررا پاییز امسال وارد نمایندگی‌ها خواهد شد و Carrera GTS اواخر سال از راه می‌رسد. انتظار داریم که در محدودۀ سری 992 مدل‌های بیشتری مشاهده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram